La notícia que la Diputació de Lleida compraria 500 llibres a dues editorials lleidatanes per regalar als treballadors de l’ens com a mostra d’agraïment pel treball fet durant la pandèmia i alhora, contribuir a impulsar el sector editorial, ha caigut com una gerra d’aigua freda entre les editorials del Pirineu. Qui ha alçat especialment la veu és Oliver Vergés, d’Anem Editors, una firma nascuda a Andorra però amb seu també a Montellà. “Hem demanat explicacions a la Diputació i després de tot el rebombori a les xarxes vaig poder parlar amb un responsable que em va dir que el procés s’havia fet d’urgència i per això no havien contemplat la resta d’editorials”, explica Vergés, que afegeix que en el seu cas “no teníem una trajectòria prou llarga”. Uns motius que considera que “no són justificació suficient” i que la Diputació “hauria de tenir present totes les editorials de la província”.
Vergés lamenta la situació en un moment especialment delicat per al sector. “Fer aquesta acció podia ser un revulsiu per a ara, però també per al futur, perquè els més petits ens trobem en una situació límit”, exposa, i remarca que després dels tres mesos de confinament segueix una situació d’incertesa en no saber com evolucionaran els rebrots.
Des d’Anem Editors han mostrat el seu malestar i el desacord amb la resposta rebuda. “No esperem cap rectificació”, constata Vergés, que lamenta que “la Diputació només pensa en la plana de Lleida i al Pirineu sempre anem amb una sabata i una espardenya. És un signe més d’abandonament”.