Diari digital d'Andorra Bondia
El Fargo, al box de la Comella on Velles Cases el va dipositar al desembre.
El Fargo, al box de la Comella on Velles Cases el va dipositar al desembre.

El Fargo ja té dia i hora


Escrit per: 
Redacció / Foto: Màximus

L’autobús de Fontaneda entrarà el 13 de juliol al taller per començar la restauració.

Si no els agafa de vacances, aprofitin el 13 de juliol per assistir a un espectacle únic: el Fargo de Fontaneda abandonarà definitivament el box de la Comella on Velles Cases el va dipositar al desembre per anar a cal metge. Al taller Catalunya de la capital, per concretar, on arrencarà immediatament la segona fase de l’operació Fargo. Amb els 25.000 euros que ha reunit des que al febrer va llançar la campanya de mecenatge –amb menció especial per a Ski Andorra, que hi ha aportat 10.000 euros– el president de Velles Cases, Claude Benet, creu que n’hi haurà prou per restaurar la carrosseria del vehicle. Però l’objectiu final, com és habitual quan es treballa amb cotxes antics, és deixar-lo nou de trinca, amb un lífting integral que inclourà els seients i el motor, perquè el Fargo pugui tornar a circular ni que sigui en trajectes testimonials.

Tot això serà en una tercera fase. De moment, la notícia és que el vehicle ja té dia i hora a cal mecànic. Velles Cases hi ha convidat la ministra de Cultura, Sílvia Riva –que de fet ja s’ha interessat per l’operació Fargo– i Benet considera que l’any llarg que l’autobús passarà al taller servirà per visualitzar la transformació del vehicle: “El Fargo no desapareix del mapa, al contrari, aprofitarem que és al mecànic per organitzar-hi visites i documentar el procés de rejoveniment”. També espera que aquesta nova i més mediàtica fase desperti la generositat de nous mecenes que permetin arribar als 60.000 euros que, calcula, pot costar la restauració integral. De moment, l’objectiu és enrolar el ministeri com a soci en una aventura que Benet ha tingut sempre clar que és un projecte d’interès nacional perquè el Fargo, fabricat el 1945 a Canadà, adquirit el 1948 a París per Casimir Arajol i Robert Cassany i matriculat amb la placa AND 402 és el nostre autobús més antic, anterior fins i tot als clípols, que no arribarien fins ben entrat el decenni següent.

Andorra
Fargo
Fontaneda
Riva
Claude Benet
taller
Número de vots: 88
Comentaris: 1

Comentaris

Enhorabona a tots als que ha colaborat en aquet event ,, sempre les coses arriben poc a poc i amb calma ,,,

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic