El Fargo de Fontaneda marxarà les pròximes setmanes a un taller de la localitat barcelonina de la roca del Vallès perquè hi duguin a terme l’última fase de restauració. Es tracta d’instal·lar-hi els perfils, que és com s’anomenen els marcs de les finestres. Sembla un detall menor, però diu Claude Benet –que continua al capdavant de l’Operació Fargo tot i que va deixar al març la presidència de Velles Cases– que ha sigut impossible trobar al país cap taller capaç de fabricar-ne uns a mida, i que la millor i més convincent oferta l’han fet uns carrossers barcelonins amb experiència en la restauració de vehicles antics. Així que el Fargo creuarà de nou la frontera, com havia fet als anys daurats, quan entre altres línies havia cobert la de la Seu. Per exportar un bé que de fet forma part de l’inventari general de Patrimoni i de les col·leccions de Cultura, cal primer que el Consell assessor hi doni la conformitat, a banda de la paperassa que requereix exportar un bé inventariat. A més dels marcs de les finestres –els vidres són els originals, de la casa Currus– els carrossers catalans donaran els últims retocs a la xapa. “Podrien enllestir-ho en qüestió de dies”, diu Benet. I llavors només faltarà pintar el Fargo amb el blau corporatiu de la Hispano-Andorra, que el va adquirir el 1950.