Aquesta hauria d'haver sigut la cinquena i última setmana de rodatge de Els de Sau, el biopic escrit i dirigit per Elisabet Terri que retratat l'ascens a l'Olimp del rock català de la banda de Carles Sabater i Pep Sala. Amb el final tràgic que tos sabem: la mort del cantant, fulminat per una aturada cardiorespiratòria la nit del 13 de febrer del 1999 després d'aquell concert a Vilafranca del Penedès que va marcar la generació que aleshores tenia entre 15 i 30 anys.
Hauria d'haver sigut l'última... si les coses haguessin anat segons el calendari previst i sobretot si l'actor català Pol Monen, que dona vida a Pep Sala, no s'hagués trencat inopinadament la tíbia en un mal pas a l'escenari. Portaven tan sols quinze dies de rodatge, i aquella incidència –"Pura mala sort", assegura Josep Pozo, aquí en funcions de productor (Imminent)– no hagués obligat a aturar en sec el rodatge. Han sigut tres setmanes d'impàs, esperant que la tíbia de Monen se soldés, i dilluns tot l'equip torna a la carretera. Literalment, perquè després de rodar al pantà de Sau, Tallades i a la sala L'Atlàntida de Vic, la comitiva desembarca dilluns entre nosaltres. S'hi quedarà tota la setmana, així que a partir de dimarts veurem Pep Sala, Carles Sabater i tota la colla desfilar pel Prat del Roure, el restaurant Hong Kong d'Escaldes, el pub Derby's d'Arinsal i el coll de la Botella, els escenaris escollits per als episodis andorrans de la trama.
Immediatament després tornaran a fer les maletes per al tram final, a la plaça major de Vic, el barri barceloní de Poblenou, la plaça de toros Monumental, on replicaran el llegendari directe del Concert de Mitjanit, el juliol del 1992, i el Casal de Vilafranca, on Sabater va caure rodó. Els interiors es rodaran majoritàriament en decorats construïts expressament al parc audiovisual de Terrassa.
Es tracta, en f, del primer llarg dirigit per Terri, que s'havia foguejat al curtmetratge (Vesania, Llana negra i Nòria) i que exerceix aquí de dona orquestra: guionista, productora i actriu, perquè hi interpreta també un secundari, a banda òbviament de directora. El pressupost s'enfila a 1,8 milions d'euros –es va endur la subvenció audiovisual del curs passat, dotada amb 125.000 euros– i la producció ha anat a càrrec d'Imminent i la catalana Arlong, al costat de la plataforma 3Cat. El Comú de la Massana també hi ha fet una aportació econòmica, el muntatge tindrà lloc a Andorra, la postproducció, a Antaviana Films (Barcelona), Filmax s'encarregarà de la distribució i l'estrena està programada per a la tardor del 2026.
Els de Sau serà un biopic més a l’estil de Bohemian Rhapsody, diu Terri, que no de La La Land –sigui dit això salvant totes les distàncies que calgui– i durant el metratge sonaran fragments d’una vintena de temes de la banda, inclosos naturalment els més populars i en la veu de Carles Sabater, “perquè és el que la gent vol escoltar, no ens equivoquem”, diu Terri. Els papers principals se'ls reparteixen Guim Puig (Carles Sabater), Guillermo Lasheras (Joan Capevia) i Monen (Pep Sala), i el repartiment el completen Pablo Riguero, Jaume Casals, Marcos Franz, Pep Cruz i Pep Plaza. Per part andorrana hi veurem Joel Pla, Irina Robles, Uri Guillem i Nuria Montes, i a l'apartat tècnic, Anna Mangot (vestuari), Èric Arajol (so), Hecrtor Romance (ajudant de direcció) i Gerard Ponce (càmera).