Siete canciones populares españolas, de Manuel de Falla, i alguna peça de sarsuela. Amb aquest repertori compareixerà la soprano andorrana Jonaina Salvador en el concert que, al Palau de la Música Catalana, servirà per celebrar la pròxima Diada. Va ser convidada per l’Orquestra de guitarres de Barcelona, dirigida per Sergi Vicente, amb qui Salvador ja havia col·laborat en ocasions anteriors, explica, tot i que no encara amb la formació al complet. Una cita que enfronta amb “molta il·lusió”, en un concert que servirà per celebrar l’11 de setembre, la Diada nacional de Catalunya, però que s’emmarca també en el 35è aniversari de la formació guitarrística. Un grup que, per cert, va passar recentment per Andorra, recorda la soprano, en el marc de la segona edició del Festival de Guitarra. 

El concert servirà a la soprano andorrana per anar escalfant la veu de cara a la pròxima temporada Andorra Lírica. Encara queda perquè engegui, perquè el primer concert serà pels volts de Nadal, però òbviament ja està treballant en la programació. Serà l’obra sorgida del triple concurs organitzat per Andorra Lírica: l’apartat literari se’l va endur Oriol Agorreta; el de composició, Martí Carreras, i tots dos han estat treballant durant l’estiu en l’escriptura de la cantata, llibret i partitura, respectivament. Una obra “escenificada, a banda de cantada, és com una petita òpera en català”, avança l’alma mater d’Andorra Lírica. A banda, durant l’estiu s’han celebrat diferents fases del concurs de cant, que tindrà el desenllaç molt aviat. Així que, amb lletra i música ja escrits, els cantants començaran a estudiar i assajar els rols. “L’any passat vam fer la prova pilot amb Lambda, que també era una obra de nova composició, en aquell cas per encàrrec, i ara es completa el procés sencer, que dura un any”.  Concurs a concurs, preveu Salvador, quedarà l’edició de les cantates feta, una riquesa al patrimoni musical del país, confia. 

Arriscat, atreure el públic amb música contemporània? “Sí, és cert que el públic té tendència a escoltar allò que coneix, però aquí tenim la proximitat de la llengua: que sigui en català és un plus”, argumenta. A banda, promet, d’una obra “divertida i amb un llenguatge musical que combina el llenguatge clàssic amb pinzellades de jazz i música moderna, gens estrany”. 

És la cita ja confirmada per arrencar un cartell que necessita confirmar els escenaris. Al juliol es va haver de suspendre el Rigoletto previst a la plaça de la Germandat. Era l’últim escenari d’una temporada que havia canviat la ubicació habitual, l’auditori del Centre Cultural i de Congressos Lauredià, arran de l’incendi.  “Però aquest Rigoletto era una obra de gran format i vam valorar definitivament que tècnicament era millor esperar a tenir les instal·lacions del teatre, per fer-la en millors condicions”, apunta Salvador.