Diari digital d'Andorra Bondia
Mota assajava ahir el paper de l’inspector Romualdo que interpretarà a ‘Plastic Killer’, que es roda a la històrica merceria Amparo (1862) del carrer Pontejos, al barri de Sol de Madrid.
Mota assajava ahir el paper de l’inspector Romualdo que interpretarà a ‘Plastic Killer’, que es roda a la històrica merceria Amparo (1862) del carrer Pontejos, al barri de Sol de Madrid.

José Mota ja és dels nostres


Escrit per: 
A. Luengo / Foto: Imminent

Arrenca a Madrid el rodatge de ‘Plastic killer’, amb guió i direcció de Jose Pozo i protagonitzat per l’actor castellà.

Dilluns va desembarcar a Madrid l’equip de Plastic Killer, el nou projecte d’Immiment: un curt que s’enfilarà fins als 25 minuts que combina la comèdia, el gènere negre i el fantàstic, amb guió i direcció de Jose Pozo i que neix amb la vocació, diu Pozo, de convertir-se en l’episodi pilot d’una sèrie per la qual ja s’han interessat algunes plataformes.

El ganxo del projecte, com hauran intuït, és l’humorista i també actor castellà José Mota, que ahir ja es va posar a les ordres de Pozo per començar els assajos. Avui els toca als tècnics, i el rodatge pròpiament dit tindrà lloc entre demà i diumenge. Això, pel que fa a la fase madrilenya. Quedaran dues jornades més de rodatge, seqüències exteriors que es rodaran als Vilars, ara ja sense Mota, que no es desplaçarà fins a Andorra. L’acompanyen l’actriu aragonesa Laura Gómez-Lacueva (la Tina de Historias lamentables, l’últim llarg de Javier Fesser) i Elisabeth Terri (El fred que crema). Com veuran, han acabat caient de l’elenc tant Carlos Iglesias com Petra Martínez, i Pozo, que torna a fer d’home orquestra com a director i guionista, va haver de reescriure el guió i convertir Mota en protagonista absolut de la funció.

El pressupost de Plastic Killer puja a uns mòdics 36.000 euros, compta amb sengles subvencions del ministeri de Cultura i de la Societat de drets d’autor, i el repte és tenir-lo enllestit abans del 30 de juny, a temps, diu Pozo, de provar fortuna a la temporada de festivals, començant pel de Sitges, on podria tenir cabuda per la deriva fantàstica del curt, de seguida ho veuran. La productora de Pozo, Immiment, s’ha embarcat en aquesta aventura amb les productores Arlong, amb qui ja van treballar a 73 minutos, així com Chester Media i The Other Side Films. Pel que fa a l’equip tècnic,  la presència andorrana la completen Hèctor Romance (Hand Solo), com a ajudant de direcció, i el compositor Óscar Araujo, que n’ha creat la banda sonora.

I de què va, Plastic Killer? El punt de partida és pelet estrambòtic, però constitueix també el tret diferencial de la pel·lícula: Amparo (Laura Gómez-Lacueva) és una dona de mitjana que viu tota sola, i no precisament satisfeta, amb l’única companyia d’una bossa de plàstic a qui (o millor dit, a què) professa una devoció filial i a qui ha posat fins i tot nom: Carmela. Com ho senten. Costa d’empassar, però facin l’esforç.

Amparo viu en una vella merceria avui tancada (i que va existir realment, Comercial Amparo, al carrer Pontejos, fundada el 1861 i que s’ha habilitat com a plató) i té com a veïna Nancy (Elisabet Terri), directiva d’una organització ecologista compromesa amb l’eliminació del plàstic i que després de recriminar-li vivament a Amparo que no s’hagi desfet de la bossa punyetera és atacada en un parc del barri. I aquí entra en escena Romualdo (José Mota), inspector de policia de l’antiga escola que investiga el cas i que pateix, ai, de la síndrome de Tourette, de narcolèpsia i de cataplexia. Per resumir: un home carregat de tics, propens a l’insult i que pateix freqüents atacs de somnolència seguits de pèrdua de to muscular. Un nyap d’home, vaja.

El resultat, diu Pozo, serà una comèdia negra amb tocs de drama i de thriller on la comicitat la generaran les situacions més que improbables, perquè les interpretacions s’allunyaran de l’estereotip i de la paròdia. Mota, Gómez-Lacueva i Terri no faran comèdia, vaja. En el fons, diu, es tracta de retratar la soledat d’Amparo, tan sola que estableix un vincle emocional amb una  bossa (!) condemnada a l’extinció que li desperta el costat maternal: “Humor, terror i surrealisme per fer passar un missatge: estem condemnats a destruir el que creem, el que explotem i que finalment ens amenaça. Volem conscienciar del perill de seguir depenent del consum de plàstic. El canvi és possible. El futur del planeta és a les nostres mans”. Potser no n’hi ha per posar-se així de transcendents, però a Pozo li ha donat per enrolar Mota, aixecar un nou curt i veurem si una sèrie. No està malament.

Un guió de Pozo, al Top 5 del Big Break 2020: l’oportunitat de rodar als EUA, més a la vora

L’any no pot haver començat de la forma més intensa i també més prometedora per a Jose Pozo: ha encadenat els rodatges de Hand Solo (com a productor) i El fred que crema (productor associat) amb la direcció de Plastic Killer. Però és que a més s’ha enfilat al Top 5 de la ronda final del Big Break 2020, que dit així potser no els soni de res però que és, amb el permís de l’Academy Nicholls Fellowship, el principal concurs de guions que es convoca als EUA. El guió de Pozo, Unusual Cowboys, competia amb altres 3.000 candidats i va acabar arribant a la final. Es tracta d’un drama amb ressons policials a compte d’un agent que abandona el cos i el seu Texas natal per viatjar fins a Montana i venjar-se de l’home que va matar la seva filla en un temerari accident de trànsit. El guió és ara a mans d’una agència nord-americana, i l’objectiu, com es poden imaginar, és cridar l’atenció d’una productora ianqui per rodar a la terra promesa.

 

Andorra
Madrid
cine
audiovisual
rodatge
Terri
Plastic Killer
Jose Pozo
José Mota
Unusual cowboys
Romance

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte