Probablement no ho recordin, perquè tot i que era una iniciativa tan insòlita com ambiciosa –una vintena d’exposicions que s’havien de succeir amb periodicitat setmanal entre l’1 de desembre i el 24 d’abril– es va haver de suspendre a les primeres de canvi perquè els problemes d’humitat a la Peixera van obligar a cancel·lar aquella estupenda ocurrència. Només se n’havien programat dues –la inaugural, Al sol que bat la penya, a càrrec de Manel Gibert i Loli Rodríguez, i Essència visual, de Julia Estrada– i la tercera ja no es va arribar a inaugurar. La humitat que generava l’aigua calenta de la veïna font del roc del Metge i que circula per sota del complex d’ArtalRoc entelava els vidres i hi dibuixava uns reguerols que impedien contemplar en condicions les obres que s’exposaven a l’interior de la sala. Perquè aquesta era una de les particularitats del Projecte Haiku: que les instal·lacions fossin observables des del carrer, sense necessitat d’entrar a la sala. 

Doncs bé, el Govern, que gestiona ArtalRoc, i el Comú, que n’és el propietari, hi han instal·lat una cortina d’aire que de moment sembla que ha eliminat la humitat. Així que la Xarranca ha repescat el Projecte Haikú, i la fotògrafa Montserrat Altmiras obrirà aquesta nova etapa el 27 de juny amb la instal·lació Gris... Grisos... Amb una novetat significativa: les exposicions s’allargaran ara quinze dies –en lloc de la setmana del primer intent– i a Altimiras la succeiran Marta Deu i Josep Maria Martín Kala, amb Kon’nichi’ wa (12 de juliol), Anna Antolínez, amb Silenci (26 de juliol) i anar fent fins al 7 de març, amb Carles Esteve i Haiku vermell.