La cartellera d’hivern del Cinceclub reserva un grapat de sorpreses per al cinèfil: la primera de totes, They Shot the Piano Player, el penúltim llargmetratge del director espanyol Fernando Trueba –l’últim, Isla perdida, el va estrenar al juliol– i segona incursió en el cine d’animació, de nou amb Javier Mariscal –la primera, recordin, va ser Chico y Rota. A They Shot the Piano Player, un periodista ianqui investiga la desaparició i assassinat a mans de la policia política argentina –estem al 1976, en plena dictadura militar– del músic brasiler Francisco Tenorio Junior. Atenció a la banda sonora, plagada de patums com Joao Gilberto, Caetano Veloso, Gilberto Gil, Vinicius de Moraes i anar fent. La projecció està programada per al 12 de febrer, com sempre al Teatre Comunal de la capital.
L’altre caramelet de la temporada d’hivern és Salve María, l’últim títol, aquest sí, de la catalana Mar Coll, que el 2010 va donar la campanada (Biznaga de Plata, Gaudí i Goya a la millor directora novell) amb Tres dies amb la família. A Salve María, protagonitzada per Laura Weissmar i basada en a novel·la Las madres no, de Katiza Aguirre, segueix les passes de Maria, jove escriptora que acaba de ser mare i que s’obsessiona amb el doble infanticidi perpetrat per una mare francesa. La projecció, el 5 de març.
La cartellera es completa amb The Substance, de la britànica Coralie Fargeat, amb Demi Moore i Dennis Quaid, que obrirà el curs el 15 de gener; La estrella azul, opera prima de l’espanyol de Javier Macipe (22 de gener); C’è ancora domani, el debut com a directora de la fins ara actriu italiana Paola Cortellesi (5 de febrer), i The Monk and the Gun, del butanès Pawo Choyning Dorji (12 de març), que hi posa la reglamentària nota exòtica.