D’acord, no hi ha hagut haver rècord de vendes a la parada andosina de la Setmana del Llibre en Català que s'ha tancat avui a Barcelona. Però és que era difícil, per no dir impossible, superar la marca de l’any passat, quan es van col·locar 333 exemplars, rècord absolut. L’anterior, recordin, era del 2022, amb 267. Així que els tres centenars clavats d’aquesta edició són un registre digníssim, diu el portaveu de l’Associació d’Editors, Oliver Vergés, “i no podem estar més satisfets”. El ganxo de la parada va ser, i això es veia venir, L’estafador que va ser rei d’Andorra, la biografia ficcionada de Borís Skossyreff que firma Jorge Cebrián i que, recordin, ja va reventar la caixa a les primeres de canvi: Anem en va haver de treure una segona edició d’urgència a la setmana de posar-lo al carrer. L’han seguit, per aquest ordre però ja a una distància considerable, El fil de la vida (Llamps i trons), amb què el català Francesc Xavier Ambrós es va endur l’última edició del MoraBanc de contes i narracions; tres de les novetats de l’arturgellenca Salòria, Bolets mengívols i tòxics de la Cerdanya, Joc de memòria dels ocells de Catalunya, El cantó fosc del Cadí i La pintura mural romànica a l’Alt Urgell i la Cerdanya, i Matermorfosis, quina estupenda notícia, el debut de Laura Tomàs (Medusa). Pel que fa al Matí d’Andorra, dissabte, amb Joan Peruga (Sentinella),  Albert Villaró (Cadí [Una biografia]), Cebrián i Tomàs, entre d’altres, va començar fluixet, admet Vergés, però es va anar animant. Els resultats: “La presència a Barcelona, que ens ajuda moltíssim a visbilitzar el llibre andorrà. I els resultats ho avalen. Estem molt contents, la veritat”.