Fa dos anys va rebre un correu. Un tal Gabriel Morais, artista brasiler establert als EUA, li proposava d’enrolar-lo en un ambiciós i també pintoresc projecte que sota el lema Love Always Wins pretenia sembrar les grans ciutats nord-americanes de murals anti-Trump. Què hi pinta aquí l’artista canillenc, es demanarà el lector, com es va demanar el mateix Blanco? Doncs que Morais va fer arribar aquesta proposta a 160 artistes de 160 països diferents. Es tractava de crear una obra inspirada en el lema general i després reproduir les 160 obres a mida XXL. Dos anys després, aquella singular protesta anti-Trump entra a la fase final: Morais ja té les obres i ha aixecat un micromecenatge a Kikckstaret  per recaptar els 6.000 dòlars –una ganga– que calen per sufragar els cartells i penjar-los a Nova York, Chicago, Los Angeles, Houston i Washington. A Blanco el motivava especialment l’envergadura del projecte i, és clar, aportar el seu granet d’arena per expulsar Trump de la Casa Blanca. A banda de somiar que el president ianqui arribi a topar-se un dia l’obra que li ha dedicat i, si és possible, que se li entravessi una mica. A diferència de molts dels seus col·legues, Blanco ha prescindit de la proteica estampa del marit de Melania i ha optat per un concepte eminentment positiu, les figures de dues dones, una que evoca la mort i l’altra que levita, com anunciant un part imminent. El naixement d’una nova vida. El contrari de l’odi que –diu Blanco– predica Trump, a qui molt probablement les altes intencions de Morais i companyia li sonaran a cosa marciana.