Dotze dies de muntatge, 200 operaris, 250 metres quadrats d’escenari i 4.000 espectadors per nit. Amb vostès, el Mountain Music.
Diu que els primers tràilers van començar a arribar el 6 de febrer. Fins ahir havien descarregat mil tones de material. Mil. I el que encara ha d’arribar fins que dissabte arrenqui el Mountain Music amb Martin Garrix, en la primera de les quatre sessions previstes fins a 12 de març. Dos centenars d’operaris s’han encarregat de transformar l’Estadi Comunal en una superpista amb capacitat per a 4.000 espectadors. L’home que dirigeix aquest espectacular desplegament és Brian Cross, el director artístic de tot plegat, a banda de DJ, amb el vertigen que arriba per fi el moment de la veritat.
Ha costat mesos arribar fins aquí, amb els reajustos d’última hora. Però Cross transpira optimisme. Primer de tot, per la ubicació: “Les connexions, el transport, la proximitat dels hotels... No tinc cap dubte que l’Estadi és una ubicació molt superior a l’aparcament de Soldeu”.
Què s’hi trobaran, els espectadors que dissabte hi desfilin? Immediatament després de l’entrada, la zona de Food & Beverage, perquè quan s’organitzen events d’aquestes proporcions cal recórrer al lèxic habitual. És a dir, la zona de pícnic, amb les barres reglamentàries i sis food trucks, sis. A la meitat del que habitualment és el camp s’ha erigit una estructura elevada que separa el Food and Beverage de la pista i l’escenari, i que a la vegada funciona com a amfiteatre de la zona VIP, mil metres quadrats amb perspectiva privilegiada, servei de restaurant, barra lliure i, atenció, lavabos propis, que dit així potser sona pelet frívol però que quan t’hi trobes ben bé que van. Ahir ja s’havien col·locat el 90% de les 200 localitats VIP disponibles. A preus, recordin, no aptes per a totes les butxaques: 399 euros.
També s’ha venut quasi tot l’aforament de l’anomenada zona general: el 90% de les 3.500 entrades que s’havien posat a la venda, a preus populars (ni que sigui per comparació): 60 euros. Ocuparà la pista central, entre la zona VIP i el megaescenari, 250 metres quadrats, ahir ja quasi completament muntat, i en un dels angles, just davant de l’escenari i també arran de terra, hi anirà la zona prèmium, amb servei de barra, tres consumicions i de nou, lavabo separat: aquí quedaven ahir per col·locar el 20% de les 300 localitats prèmium. Si els interessa, només hauran de desembutxacar 199 euros.
Amb el paper venut, Cross espera penjar el cartellet de Sold Out, “però això no ho sabrem fins que tinguem el recompte de les entrades venudes en paquets turísics”. Diu que el públic del país representa el 30% del total, i que la resta es nodrirà fonamentalment del turisme de proximitat, Catalunya, València, Aragó i Occitània, “tot i que tenim reserves d’Itàlia i d’Eslovàquia. El retoc del calendari i la cancel·lació de les sessions d’Afrojack i Don Diablo van ser sobretot un cop “logístic”, però per contra ens han permès comptar amb Dimitri Vegas i Like Mike, dos Top 5 del circuit.
I l’any que ve? “Ho sabrem a l’hora de fer balanç. Les pròximes sessions (Tiësto el 26 d efebrer, Timmy Trumpet el 5 de març, Dimitri i Lime Mike el 12) estan funcionant bé. I ja no cal passaport Covid, només mascareta quirúrgica. Som optimistes”.