No ha pogut ser. Ja era una autèntica proesa haver-se colat al shorlist, la semifinal amb els quinze curtmetratges de tot el món que aspiraven a ser una de les cinc nominades per a la gala de la 95a edició dels Oscar, que tindrà lloc el 13 de març. Colar-se a la gran final hauria fregat el miracle, i no n’hi va haver. Plastic Killer, el curt escrit i dirigit per José Pozo, va quedar fora, però seu és l’honor d’haver-se convertit en la primera coproducció andorrano-espanyola a enfilar-se a l’avantsala dels Oscar: “No puc estar decebut, sabia que era molt difícil. Els cinc nominats figuraven a les quinieles dels Oscar i a la premsa especialitzada, venien amb un recorregut festivaler molt més ampli que nosaltres, que encara estem a l’equador, i estic segur que molts dels acadèmics no l’han ni vist. No estàvem entre els favorits, aquesta és la realitat, i no sortíem als pronòstics. Però ens quedem amb la sensació que hem fet les coses bé i que una història boja absurda i irreal com era Plastic Killer ha tingut un lloc al shortlist. Podem estar satisfets i orgullosos d’haver arribat fins aquí”. Els cinc curts finalment nominats son An Irish Goodbye, Le pupille, The Red Suitcase, Ivalu  i Night Ride. Plastic Killer es va rodar l’abril del 2021 a Madrid amb un pressupost de 36.000 euros, i està protagonitzada per José Mota, Laura Gómez-Lacueva i Elisabet Terri. Imminent, la productora de Pozo i Terri, es va associar amb Arlong, Chester Media i The Other Side Films per explicar l’estrambòtica història d’una dona de mitjana edat que viu sola amb l’única companyia d’una bossa de plàstic a qui professa una devoció filial i que es veu embolicada en l’agressió a una veïna ecologista que investigarà un inspector de policia narcolèptic. La pregunta òbvia és: i ara, què? Doncs a rematar el periple festivaler de Plastic Killer, diu Pozo, i mirar de tirar endavant el pròxim llarg, Unusual Cowboys.