Una comèdia negra amb rerefons ecològic i per a la qual està intentant llançar l’ham ni més ni menys que a José Mota. Aquestes són les perspectives del nou projecte de rodatge d’Imminent Produccions, l’empresa de Josep Pozo. Es dirà Plastic Killer i té un punt de partida que frega el surrealisme: una bossa de plàstic cobra vida i es rebel·la contra el seu destí. Al rerefons, és evident, una intenció que va més enllà de l’entreteniment i apunta a la necessitat de fer un crit d’alarma. Ni que sigui en clau divertida. Compta amb una minsa subvenció del ministeri de Cultura (7.114 euros, una de la desena donades a projectes audiovisuals) a banda d’estar pendent dels ajuts de la societat d’autors, l’Sdadv, que va ajornar la convocatòria d’una resolució que s’hauria hagut de conèixer a la primavera.

    El rodatge es farà entre Andorra i Madrid, segons el dossier de presentació del projecte.

    Plastic Killer, deixant de banda el renom de Mota, ha enrolat ja altres dos rostres coneguts de les pantalles espanyoles: Carlos Iglesias (1 franco, 14 pesetas) i Petra Martínez  (Las ovejas no pierden el tren o Palmeras en la nieve, entre les últimes produccions en què ha participat l’actriu).
 
    Completa l’elenc Elisabeth Terri, rostre habitual dels productes d’Imminent i que, a banda de ser el segon pilar de la productora, s’ha llançat ella també a la direcció. Després del curt Vesania, on va aconseguir enganxar l’actor Roberto Álvarez com a coprotagonista (i d’ella era també el guió, una reflexió sobre el món de la interpretació), ara projecta Punts de partida. Un altre dels projectes audiovisuals que compta amb el suport del Govern, que li va atorgar 4.570 euros.
 
    Són dues de les produccions que estan ja sobre la taula en un sector al qual li costa enlairar-se  al país i per al qual la crisi sanitària i l’aturada obligada ha estat una bufetada. Encara que Álvaro Rodríguez-Areny, un dels joves realitzadors amb més projecció (va col·locar dos curts al festival de Sitges) asseguri que la seva generació està demostrant que des d’Andorra es pot fer cine. Els està costant. Però ell torna a la càrrega. Amb Sota el gel, que també figura entre els projectes amb suport de Cultura: 12.632 euros.

    Quasi acabat –i de fet, els 4.397 euros d’ajut són per a la postproducció– està Pròfugs, de Nil Forcada, que es va rodar al país, amb actors de casa i música també andorrana: l’hi posa Landry Riba.

    No queden aquí els projectes audiovisuals d’enguany: s’hi afegeixen gent com Carme Tinturé, amb ajut (5.558 euros) per recordar Pep Aguareles.