L’11a Mostra de Cinema de Muntanya dels Pirineus, Picurt, es va clausurar dissabte a la nit a Artedó després que des de dimarts passessin prop de 2.500 persones pel certamen entre la Seu d’Urgell i Artedó, Andorra i Alàs.
Durant la vetllada de dissabte es van entregar dos dels guardons més importants del certamen. El Premi Gall Fer Pirineu – Ciutat de la Seu d’Urgell (2.000 euros)– es va atorgar al documental basc Gutik Zura de Jon Maia i Mari Jose Barriola Baraibar, un film en què l’essència del bosc i la fusta s’utilitzen com a metàfora de la vida i de la història basca. Rauf, de Baris Kaya i Soner Caner es va emportar el Premi Gall Fer Internacional Endesa (1.500 €), un retrat intens de la preadolescència i un tractament intel·ligent del conflicte kurd. D’altra banda, divendres s’havia entregat el quart premi Josep Virós al dinamista cultural Sisco Farràs. A banda de l’entrega de premis, un dels punts forts de la darrera jornada de la mostra va ser la performance titulada Elogi de l’arbre, que va anar a càrrec de la companyia Comediants.
Durant l’acte de cloenda es va fer entrega del premi honorífic al director català Marc Recha per la seva trajectòria i aportació al cinema de muntanya. Precisament, un dels seus films, Un dia perfecte per volar va donar el tret de sortida al Festival. Recha va assegurar que “el meu cine és la meva vida” i que “es dona la paradoxa que com més promocionem el Pirineu més perdrà la seva essència i s’omplirà de gent que el poden arribar a canviar profundament”.
Finalment, es va projectar l’última sessió cinematogràfica del certamen Picurt. La primera part la va protagonitzar Wolves, una pel·lícula d’Àlvaro Rodríguez que narra les peripècies d’un pilot que fuig camp a través després d’estavellar el seu avió. Durant la segona part es van passar els curtmetratges The Marathon Diary, Otzarreta, Ailleurs, Acro o Incógnita Patagonia.