Nova Temporada, mateixa fórmula. Si les coses funcionen no cal canviar-les. Actors coneguts i obres que asseguren el ple i en el fons, l’etern debat sobre si les institucions han d’apostar per muntatges innovadors i arriscats o per allò que va a cop segur. I això és l’etern Joan Pera i altres noms de l’star-system català com Jordi Boixaderas, Ramon Madaula o Dafnis Balduz.
Es recupera finalment l’Auditori Claror i s’incorpora el Rocafort després de l’incendi del 9 de novembre del 2022. El Rocafort acollirà dues de les propostes de la programació: el monòleg dramàtic Qui va matar el meu pare, protagonitzat per Dafnis Balduz; i 22 caixes, una peça que combina clown, dansa, teatre i manipulació d’objectes.
La programació aposta per la diversitat de gèneres i formats amb propostes que van de la comèdia i la tragicomèdia al monòleg, el teatre clàssic i les creacions contemporànies. Entre els títols programats hi ha Göteborg de Jordi Casanovas, amb Maria Molins, Roger Coma, Berta Rabascall i Jan Mediavilla; L’auca del senyor Pera protagonitzada per Joan Pera; Boja de Mariona Esplugues; i Els bons amb Jordi Boixaderas, Ramon Madaula i Anna Casals.
Muntatge d'èxit
Aquest exitós muntatge explica el retrobament de dos amics, ara en l’esfera política, al teatre del Cercle Artístic del seu poble. L’espai és familiar perquè havien representat Els pastorets.
Qui convoca, el Narcís, sempre ha fet el rol de Satanàs, el dolent, i qui va a la trobada, l’Esteve, era l’arcàngel Sant Miquel, el bo. A les portes de Nadal, el Narcís, que presideix l’entitat i encara fa de dimoni, ha citat el seu vell amic per demanar-li que el substitueixi en el seu paper. La trobada serà una excusa.
Els personatges antagònics de l’arcàngel Sant Miquel i de Satanàs, dels Pastorets de Folch i Torres, representen el bé i el mal i, en aquesta trama, van com l’anell al dit per extreure el bo i dolent dels dos amics.
Una de les novetats d’aquesta edició és la incorporació de Sant Julià de Lòria a la programació de teatre infantil, que es desenvolupa de manera paral·lela a la Temporada de Teatre. Aquesta proposta permet ampliar l’oferta d’arts escèniques adreçada als infants i les famílies.
La temporada s’estrenarà el 8 de novembre al Comunal d’ Andorra la Vella amb Göteborg i amb Roger Coma i Maria Molins, per pensar què té de bo i de dolent estimar i viure en parella o ser independent. Jordi Casanovas va escriure aquesta obra per respondre’s una pregunta: “És possible que una connexió emocional efervescent viscuda als divuit anys es pugui revifar quan ja tens cinquanta anys?”.
Com recordem les emocions viscudes en el passat? És un viatge per la memòria, l’enamorament i la naturalesa d’una connexió perduda en el temps i tracta sobre els primers amors, les vides passades i les motxilles vitals. Aquesta comèdia dramàtica segueix el periple emocional de la Paula, que es presenta a casa d’en Sergi per fer-li la proposta de passar una nit plegats i revisitar la història d’amor que els va unir anys enrere.
Els artistes del país tindran el seu espai amb Abrakadabra, una comèdia de l’Andorra Crea, que en aquesta ocasió tindrà un petit canvi de repartiment, i l’encarregada de representar a la matriarca de la família, no serà Meritxell Duró, sinó Ester Nadal.
Pressupost
L’ampliació de la programació també ha comportat un esforç econòmic per part dels dos comuns. Especialment en el cas de Sant Julià de Lòria, ja que el pressupost destinat a la temporada se situa aproximadament entre els 60.000 i els 70.000 euros, una xifra que inclou no només la contractació dels espectacles, sinó també les despeses de personal i logística, entre d’altres.
El pressupost previst pel Comú d’Andorra la Vella és d’uns 24.000 euros per a la temporada d’adults i 11.000 euros per al cicle infantil.
A més, l’espectacle programat conjuntament amb l’ambaixada de França en la seva programació, L’avar de Molière, permet repartir-ne les despeses al 50%, fet que contribueix a contenir el cost a la corporació.