Diari digital d'Andorra Bondia
Elisabet Terri, amb el guió a les mans, i Roberto Álvarez, rere els barrots, al rodatge de ‘Vesania’, que va tenir lloc els dies 13, 14 i 15 de maig a les Fontetes.
Elisabet Terri, amb el guió a les mans, i Roberto Álvarez, rere els barrots, al rodatge de ‘Vesania’, que va tenir lloc els dies 13, 14 i 15 de maig a les Fontetes.

‘Vesania’: debut amb premi


Escrit per: 
A. Luengo / Foto: Imminent

Això sí que és arribar i moldre: primer curt, primera projecció, primer festival i premi. Estem parlant de Vesania, el curtmetratge escrit, dirigit, interpretat i produït per Elisabet Terri, que es va estrenar oficialment dissabte al festival Dirección de femenino d’Aranjuez i que hi va esgarrapar l’estatueta a millor direcció de so. Un premi tècnic, és cert, però que s’ha de posar en context: tan sols una desena d’entre els dos centenars llargs de curts dirigits per dones s’havien colat a la final, s’hi van repartir mitja dotzena de premis i un va ser per a Vesania.

No està gens malament, i com és lògic Terri es mostrava ahir legítimament exultant. “És un festival jove, va per la tercera edició, i la reacció del públic va ser especialment positiva. Després de la projecció molts espectadors van venir a dir-me que els havia agradat, i honestament, em sembla significatiu perquè no tenien cap compromís ni per què fer-ho”. A més, diu la directora, Vesania és un curt particularíssim. Rodat al maig a Les Fontetes en tres jornades maratonianes i protagonitzat per l’actor asturià Roberto Álvarez (Servir y proteger) i la mateixa Terri, proposa un duel dialèctic sobre el concepte i els límits de la bogeria, amb la particularitat que el diàleg entre presoner i carcellera (o al revés) el mantenen a través dels barrots del que sembla una cel·la. Però que també podria no ser-ho: “Té un punt d’art i assaig, quasi experimental, és un curt dens i intens, claustrofòbic i tot, i no esperem rebentar els festivals. Però al jurat li ha agradat”.

Que es tracta d’un guardó tècnic? Sens dubte, però Terri s’ho pren com un aval: “La història enganxarà més o menys, però tècnicament està molt cuidat, i que ens ho reconeguin a la primera és especialment satisfactori.” Val a dir que concorria també en la categoria de millor fotografia, que es va endur el guanyador absolut, Un cuento al revés, d’Inés García.

El millor de tot és que això és tan sols el començament. De moment, Vesania ja s’ha inscrit a un centenar llarg de festivals –una altra cosa és que el seleccionin, això també és cert– i la pròxima cita és demà al festival de curtmetratges Cortos con Ñ, també a Madrid. I Terri, atenció, ja amenaça amb un segon curt, amb més aire i de moment sense títol ni versió definitiva. L’estrena de Vesania, per cert, al maig a Les Fontetes.

D’altra banda, i ja que parlem d’Imminent, la productora de Vesania, el documental Hand Solo, dirigit per Hèctor Romance, està completant la fase de postproducció. El màster final estarà llest la setmana del 13 d’abril, i l’estrena està prevista per al maig a la capital, diu el productor, Josep Pozo. Pel que fa a les vendes internacionals, res de tancat, de moment, però bones expectatives després que Filmax la presentés a la recent Berlinale.

'Vesania'
debut
premi

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte