“En la darrera dècada, el nombre de turistes anuals al país ha augmentat un 76%, mentre que la xifra s’ha enfilat fins al 94% si ens fixem només en l’època estival”, va manifestar el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la trobada que va oferir ahir amb periodistes espanyols a Madrid –avui es repetirà la trobada a Barcelona– per tal de donar a conèixer l’oferta turística d’estiu al Principat. 
La voluntat és continuar comunicant als mitjans dels països veïns els esdeveniments que tenen lloc durant la temporada d’estiu, com ara l’Andorra Mountain Music, Sublim del Cirque du Soleil, el Campionat del Món de BTT o l’Andorra Taste. També s’hi ha posat en relleu l’àmplia oferta de compres, gastronomia, cultura, esports, benestar o natura. D’aquesta manera, Andorra Turisme busca refermar-se a l’exterior com una destinació de tot l’any, amb activitats i propostes repartides al llarg de totes les estacions. 
És en aquest sentit que Budzaku es va mostrar satisfet i va recordar que havia augmentat l’arribada de turistes en l’època estival. De fet, durant els mesos d’estiu del 2023 van visitar-nos 1,5 milions de turistes i les pernoctacions van superar els 4 milions.

A ‘Inside Out 2’
Dilluns, també a Madrid, va estrenar-se la pel·lícula lnside Out 2, seqüela d’un dels èxits més destacats dels darrers anys de la factoria Disney i davant d’un nombrós públic, entre els quals els dobladors de les noves emocions: Chanel, Rigoberta Bandini, Brays Efe i Gemma Cuervo. En el marc de la col·laboració que Andorra Turisme té amb la multinacional des de fa anys, just abans de l’estrena del film els assistents van poder veure l’espot d’animació Andorra, un destino de película, on la família protagonista viatja al país i s’hi veuen espais emblemàtics com el pont tibetà de Canillo, Caldea o el mirador solar de Tristaina, i la marca Andorra es va incloure als diversos punts de fotos habilitats. Una manera d’acostar-se al públic familiar i atreure’ls cap al Principat.