Andorra Turisme i el ministeri de Salut han decidit anul·lar l’Andorra Shopping Festival “per la situació epidemiològica aquí i a fora”, ha argumentat Benazet, que ha defensat la recerca d’estratègies que permetin una “entrada de visitants més ordenada i controlada”. El ministre ha assegurat que no s’ha pensat “en l’estètica, sinó en la gestió de la pandèmia”. “És millor ser prudents i no produir que s’acumuli gent en zones concretes del país”, ha indicat.

Amb tot, en un comunicat emès per Andorra Turisme es deixa clar que amb la situació sanitària actual, “la crida a un festival no és adient i pot provocar un efecte contrari, tant per una qüestió d’imatge del país com per una possible acumulació de turistes als principals eixos comercials del país”. En aquest sentit, “no es considera oportú vincular-se en aquest moment a un concepte de festival tal com està concebut l’esdeveniment”.

Per això s’opta per “potenciar la comunicació del destí durant aquesta tardor als mercats propers” on s’engegarà una campanya publicitària per substituir l’Andorra Shopping Festival. L’objectiu és “continuar posicionant Andorra com a destinació d’escapades curtes i potenciar l’oferta de compres, cultura, wellness i gastronomia durant la tardor, i així donar continuïtat a la comunicació iniciada el mes de juny passat”.

Així, es vol mantenir una comunicació constant durant el mes de novembre i enllaçar-la amb la campanya del Black Friday, la de rebaixes i pròximament, la d’hivern. “La intenció és que la presència de la marca Andorra en la comunicació sigui present d’una forma ininterrompuda als nostres potencials visitants i recordar-los els atractius turístics de la destinació també durant el mes de novembre”, s’afirma en el comunicat. L’objectiu final? “Que Andorra sigui una destinació turística al llarg de tot l’any”.