Andorra Turisme manté l’aposta per desenvolupar nous esdeveniments culturals de gran format i, concretament, un festival de música que serviria per complementar l’aposta pel Cirque du Soleil o un altre esdeveniment similar. Així es desprèn del projecte de pressupost per a l’any vinent de la societat pública, uns comptes de 17,4 milions d’euros, lleugerament inferiors als del 2019 (17,8 milions), i on la partida destinada a accions de màrqueting i promoció es redueix dels 16 milions d’aquest any a 15,4 milions.
Malgrat la rebaixa, motivada essencialment per la disminució de la dotació destinada a patrocinis, que passa de 3,7 milions a 2,3, la partida de producte, on s’inclou el Cirque du Soleil i aquest hipotètic festival de música de gran format, augmenta lleugerament i passa dels 4,3 milions previstos per aquest any a 4,4 per al 2020. En aquesta dotació s’inclou també el Bus Turístic i l’Andorra Convention Bureau així com també l’estudi o negociació d’altres projectes que puguin servir per potenciar l’oferta esportiva i cultural del país.
Quant als patrocinis, que disminueixen la dotació, ja que l’increment que es va preveure per aquest 2019 responia a la celebració de les finals de la Copa del Món d’esquí, s’inclouen el Freeride World Tour, l’Spartan Race, l’Andorra Ultra Trail, la Copa del Món de BTT, la Copa del Món d’esquí de muntanya i l’aportació que rep el BC MoraBanc Andorra per disputar l’ACB.
A més, segons s’explica en la memòria que acompanya els comptes, Andorra Turisme, que prioritza aquells esdeveniments que signifiquin una aposta clara per potenciar els productes turístics del país, donarà suport també a cites com la Volta als Ports, la Purito, el Jambo Street, entre d’altres.
D’altra banda, i després de la reducció del 7,8% d’aquest any, de cara al 2020 s’incrementarà la partida destinada a campanyes de comunicació, que serà de 5,7 milions en lloc dels 5,1 d’aquest 2019. Aquest augment és degut que es faran nous espots i es deixaran d’utilitzar els produïts el 2017 i també per la destinació de més recursos a alguns mercats, com per exemple l’italià. També es faran les dues campanyes de gran format, estiu i hivern, a la vegada que es potenciaran iniciatives segmentades en les campanyes en línia. També es preveu potenciar la comunicació dels esdeveniments esportius així com mantenir l’Andorra Shopping Festival i les accions amb les agències dels mercats espanyol i francès.
A nivell comercial, es manté la dotació d’1,3 milions d’euros per tal de continuar amb la consolidació del treball al lloc d’origen dels mercats propers, reforçar la presència al mercat xinès a partir de potenciar les relacions amb els touroperadors que treballen en destins propers per tal que un cop a Europa facin una estada al Principat, i la pressió comercial sobre el mercat rus i anglès per pal·liar l’impacte del Brexit.
Pel que fa a les despeses de personal, s’incrementaran en un 1,08% amb relació a les pressupostades per a aquest exercici i se situaran en els 1.319.073,93 euros, el 7,57% del total del pressupost. Segons explica Andorra Turisme, que no preveu la contractació de nou personal fix, l’augment ve donat per l’increment de la partida destinada a la formació del personal per donar continuïtat al pla de formació posat en marxa el 2018.