El president de la comissió de Rehabilitació, Eficiència Energètica i Infraestructures de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), Josep Cairó, ha fet una valoració “molt positiva” del nou reglament del programa Renova per a la rehabilitació d’edificis i l’eficiència energètica. Cairó considera que la nova regulació, que de fet és fruit de la col·laboració del Govern amb els professionals del sector, integrats en aquesta comissió de la CEA, és “única a Europa” i hauria d’aconseguir que un bon nombre d’edificis sol·licitessin les  subvencions i els préstecs previstos dins del programa. 
El responsable de la comissió de Rehabilitació de la patronal troba que la tasca més important que s’imposa ara, una vegada la nova normativa ja és una realitat després de mesos de treball, és “fer pedagogia” i explicar quins són els avantatges que representa la rehabilitació d’edificis. En aquest sentit, la CEA té previst portar a terme presentacions per donar a conèixer el nou reglament i les ajudes que s’hi preveuen. “Hi ha molts edificis que necessiten rehabilitar-se, sobretot per estalviar energia”, va afirmar Cairó. Un dels aspectes “molt importants” que conté el nou reglament, segons Cairó, és que els préstecs es podran retornar en un màxim de quinze anys, en comptes dels set que estaven fixats anteriorment. A més ressalta també el fet que les subvencions, tal com s’estipula a la modificació legislativa que es va aprovar fa uns mesos, s’estenen a tot tipus d’edificis i no tan sols a habitatges, amb la qual cosa també se’n poden beneficiar, per exemple, hotels o naus industrials.
Cairó va manifestar també que té constància que ja hi ha alguns projectes interessats a demanar les ajudes i que s’aniran materialitzant en els propers mesos, ja que afirma que és una iniciativa “a llarg termini”.  Tot i així, creu que primer cal portar a terme una tasca divulgativa del que representa el nou pla i posteriorment serà quan hi pugui haver més sol·licituds davant del departament d’Habitatge per poder optar a les subvencions i els préstecs. D’aquesta manera el programa hauria de ser, segons indica Cairó, un “revulsiu” per al sector de la construcció.
El pressupost del programa Renova per enguany és d’un milió d’euros, quantitat que més que duplica la que hi havia l’any passat. “És un primer pas molt important i creiem que es podria ampliar” aquest pressupost en el futur si es confirma l’èxit de la iniciativa. D’altra banda, hi ha més de 19 milions per avalar els préstecs bancaris.