El volum de negoci dels últims tres cursos supera els 27.000 milions, la meitat més del previst.

El conseller delegat de Creand, Xavier Cornella, ha fet balanç avui del curs i ha passat revista als reptes del futur immediat. I les conclusions no poden ser més positives per al país en general i per a l’entitat en particular. Cornella vaticina un escenari econòmic positiu per a l’any que ve: “Tot i trobar-nos en un context macroneconòmic ple d’incerteses, l’economia andorrana és una de les que més creix en l’àmbit europeu, impulsada pel turisme i pel sector immobiliari”. A més, ha beneït l’acord d’associació en curs, “que ens ha de permetre formar part del mercat únic respectant la idiosincràsia del país”. Per al sector bancari en particular, l’acord representa, segons Cornella, “una oportunitat per tenir accés als mecanismes de liquiditat ordinària amb acords bilaterals amb bancs centrals europeus, cosa que farà que el nostre sector tingui millor capacitat de resposta davant d’eventuals crisis sistèmiques”.

Sense sortir de les perspectives econòmiques, el curs que ve sabrem “si la inflació queda sota control, i per tant, si els principals bancs centrals relaxaran la política monetària amb l’inici de baixades de tipus”, però en qualsevol cas, l’objectiu de Creand és “continuar impulsant un creixement sostenible i a la vegada ambiciós”.

Pel que fa a xifres, Creand tancarà el pla estratègic triennal amb un volum de negoci superior als 27.000 milions d’euros, la meitat més del previst al mateix pla i en la línia dels beneficis acumulats en el període 2021-2023, que també ha augmentat un 50% més del previst impulsat sobretot pel creixement de les filials de l’entitat a Espanya i Luxemburg. De cara al trienni que arrencarà el 2024, l’objectiu serà “avançar en l’especialització amb noves aliances estratègiques en l’àmbit internacional”, i una millora de l’atenció personalitzada gràcies a la intel·ligència artificial aplicada a la gestió de dades: “En l’àmbit internacional, el grup continuarà consolidant-se, especialment a Espanya, Luxemburg i Miami”.

Cornella, en fi, ha exhibir també els resultats dels nous productes, especialment el Bizum, “que ja representa 35.000 transaccions mensuals”, i Teens Creand, el primer paquet de productes financers per a joves d’entre 12 i 17anys, que fins ara no tenien accés a una targeta de dèbit i que els primers quinze dies de funcionament ja va col·locar un centenar de targetes.