La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, Miquel Armengol, han inaugurat aquest dimarts el curs d’atenció al públic i informació turística per als professionals de les recepcions d’allotjaments hotelers. La iniciativa vol arribar a un centenar de persones, i de moment ja hi ha una vuitantena d’inscripcions.

Tal com ha destacat la ministra, la formació és “una de les millors apostes si es vol millorar la qualitat de l’atenció al client” i, en aquest sentit, ha destacat la figura del recepcionista com “sovint, el primer contacte que té el turista quan arriba al Principat” i, per tant, ha de conèixer les activitats que es poden fer al país i poder-los informar.

Així, per omplir de contingut aquesta formació, el ministeri de Turisme ha buscat la col·laboració de la Cambra de Comerç, Ski Andorra, els set comuns i una empresa especialitzada en gestió de recursos humans. Es tracta, a més, d’un curs totalment gratuït i que es farà en quatre llocs diferents per tal de poder arribar al màxim de professionals (Andorra la Vella, Erts, Canillo i el Pas de la Casa).

D’altra banda, per tal de donar a conèixer el patrimoni cultural als recepcionistes, el ministeri de Cultura i Esports cedirà gratuïtament entrades els principals museus públics. També tindran accés als espais Carmen Thyssen Andorra i al museu Fàbrica Reig. Donada la bona rebuda d’aquest curs formatiu, des del ministeri ja es pensa a fer-ne un de nou per a la pròxima primavera.