El mes de febrer de l’any 2026 van entrar en el país un total de 607.610 visitants, dels quals 386.893 van ser turistes (63,7%) mentre que 220.717 eren excursionistes (36,3%). Respecte al mes de febrer de l’any passat, el nombre de visitants presenta una variació negativa del 17,1%. El nombre de turistes presenta una variació negativa del 0,8% mentre que el nombre d’excursionistes presenta també una variació negativa del 35,6%. Per país de residència, destaquen els visitants francesos que presenten una variació negativa del 55,7%, que s'explica en gran mesura pel tall de la RN-20 durant tot el mes a causa d'una esllavissada, i que va dificultar l'arribada al país pel Baladrà. D’altra banda, els visitants espanyols i d’altres nacionalitats presenten una variació positiva del 3% i del 16% respectivament.

En termes acumulats dels últims dotze mesos, la variació del nombre de visitants depèn de la tipologia. Els turistes augmenten un 10,2%, mentre que els excursionistes disminueixen un 12,1%, donant com a resultat una variació global negativa del 2,5%. Per país de residència, els visitants francesos presenten una variació negativa del 12,9%, mentre que els visitants espanyols i d’altres nacionalitats tenen una variació positiva del 3,3% i el 15,3% respectivament.

L'acumulat des de l’inici de l’any (YTD) del nombre de visitants per dia (suma dels excursionistes i dels turistes per la pernoctació mitjana) és d'una disminució del 3,1% en relació amb el mateix període referit a l'any anterior.

Practicar esport va ser el motiu principal dels visitants per visitar el país, amb un 54%; seguit per les compres amb un 18,9%. El motiu de visita varia segons la tipologia dels visitants. En aquest sentit, el motiu principal de visita dels excursionistes va ser les compres, amb un 58,9%, seguit de la pràctica d’esport amb 10,5%. Pel que fa als turistes, el motiu principal va ser la pràctica d’esport amb un 65,9% seguit de benestar, salut i termalisme amb un 7,9%.


L'entrada de vehicles cau un 16%

El nombre de vehicles que han entrat al país durant el mes de febrer s’estima en 266.987, fet que suposa una variació percentual negativa respecte al mes de febrer de l’any anterior del 16,6%. Segons publica el departament d'Estadística, el total de turismes presenta un decrement del 17,4% i el de vehicles pesants del 0,2%. La davallada s'explica, en bona mesura, pel tancament de la RN-20 a França, que ha dificultat molt l'accés al país pel Baladrà.

Així, mentre els turismes provinents d’Espanya han tingut una variació percentual positiva de l’1,9%, els provinents de França han registrat una variació negativa del 61,6%. Pel que fa als vehicles pesants, hi ha hagut una variació percentual positiva del 6,4% a la frontera hispanoandorrana, mentre que a la frontera francoandorrana, la variació ha estat negativa en un 43,3%.

De gener a febrer de 2026, respecte al mateix període de 2025, s’ha registrat un decrement del 12,2% en el nombre total de vehicles que han entrat al país, amb un decrement del 0,2% dels provinents d’Espanya i del 43,5% dels provinents de França.

D'altra banda, el nombre de vehicles que han entrat al país durant els darrers dotze mesos s’estima en 4.100.580. Pel que fa a la frontera francoandorrana, s’han registrat 1.189.057 entrades de vehicles en aquest període, mentre que per la frontera hispanoandorrana han entrat 2.911.523 vehicles.