Diari digital d'Andorra Bondia

Els retards en el pagament dels clients ofeguen els establiments hotelers


Escrit per: 
M. S. C.

Els endarreriments en el pagament també estan tenint un impacte important en els establiments hotelers. Els impagaments arriben a un volum important i en aquests moments és habitual que un allotjament tingui un 10% dels ingressos anuals penjats.

El portaveu de la Unió Hotelera (UH), Joan Antoni Azurmendi, va explicar que en aquests moments “encara tenim coses de l’hivern passat que no hem cobrat”. Azurmendi va afegir que “si abans teníem unes pòlisses que ens ajudaven” ara s’han reduït o desaparegut. “Estem ofegats”, va remarcar.
El fet és que alguns operadors, tot i que han cobrat algunes vegades entre tres i cinc mesos abans, no fan efectiu el pagament fins al cap d’un any. “¿Qui té aquest fons de maniobra d’un 10% de la producció anual? És impossible”, remarca Azurmendi. Davant d’aquesta realitat, i després que les demandes als bancs han estat infructuoses, la UH remarca que potser és hora de demanar al Govern que actuï perquè les entitats financeres dediquin una part més important a ajudar al manteniment d’aquestes infraestructures, tot i que són conscients que l’executiu ja té prou dificultats negociant el seu finançament.
Azurmendi va recordar que els mateixos particulars constaten retorns dels bancs que “no fan sinó generar despeses per coses ridícules”, ja que es tornen rebuts que saben que acabaran cobrant. Per aquest motiu va concloure que tothom ha d’assumir la seva responsabilitat. “Les entitats financeres també han de fer els deures i de moment no els estan fent”, va dir.
hotels familiars en perill
Aquest retard en els cobraments i la reducció de la rendibilitat, entre altres aspectes, posen en perill la viabilitat de molts establiments. El portaveu de la UH indica que “n’han caigut moltíssims i encara en cauran més”. L’empresa hotelera familiar, que era la tradicional del país,  és la que ho està passant pitjor. Azurmendi explica que el petit ho té més difícil perquè avui les comercialitzacions són complicades i per facilitar-les cal que els negocis s’uneixin.
Els tancaments s’han anat repetint durant els últims anys i el portaveu de la Unió Hotelera afirma que alguns establiments dels que sobreviuen s’hauran d’anar adaptant a un canvi d’ús. En aquest sentit va indicar que molts d’aquests petits hotels estan passant a ser habitacions d’ús prolongat.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic