Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la presentació de la nova Marca Andorra ahir al vestíbul del Consell General.
Un moment de la presentació de la nova Marca Andorra ahir al vestíbul del Consell General.

‘Equilibri’, eix central de la Marca Andorra, que preveu 22 projectes


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

Equilibri. Aquesta és la paraula que defineix majoritàriament el sentiment dels ciutadans però també dels turistes en sentir el nom d’Andorra. I aquest equilibri serà també l’eix central de la Marca Andorra i dels 22 projectes que es preveuen implementar els pròxims tres anys.  Així ho van explicar ahir Pere Augé, president de la comissió de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) que ha treballat en la creació de la marca, i Gonzalo Vilar, director d’estratègia de Bloom Consulting, l’empresa especialitzada en els estudis de Marca País, en la presentació pública de la nova Marca Andorra.
Augé, que va detallar tot el procés seguit fins arribar a poder determinar la idea central de la Marca Andorra, va destacar que “es tracta d’una idea amb la qual tots ens sentim molt identificats”, ja que, de fet, “si Andorra existeix és gràcies a aquest equilibri”.
Per la seva part, Vilar, que va destacar que “quan es pensa en un país al final el que surt és una emoció”, va exposar els quatre pilars sobre els quals se sustenta aquest eix central de la marca. D’una banda el fet de disposar d’una diplomàcia moderna i avançada i saber aprofitar el fet de ser un coprincipat, un tret que “ens fa únics”, així com la capacitat de diàleg i de mediació que “han forjat les bases per a una llarga existència de pau”.
El segon pilar és que Andorra és un país que té en compte les persones, va continuar Vilar, que va remarcar la capacitat d’haver sabut integrar prop de cent nacionalitats en un país de 76.000 habitants. En tercer lloc hi ha la capacitat d’Andorra de “donar resposta al cos, la ment i l’esperit”, un punt que inclou aspectes com tenir un dels índexs d’esperança de vida més alts del món, la seguretat ciutadana i l’aire pur en alçada i l’efecte que té per a la pràctica d’esports relacionats amb la natura. 
Com a quart pilar, Vilar va situar el fet de disposar d’una economia conscient i sostenible, amb la muntanya com a un dels elements clau de la identitat i a la vegada clau també per al desenvolupament econòmic.
Un cop identificat l’eix central de la Marca Andorra, el darrer pas serà treballar en aquelles accions que han de permetre construir-la i a la vegada omplir-la de contingut. En aquest sentit, Vilar va posar damunt la taula fins a 22 propostes i polítiques a partir de la idea central per mirar d’implementar els pròxims tres anys.
La primera, i la que ha de donar pas a tota la resta, és la transformació de la taula Marca Andorra en una nova fundació que haurà de treballar amb sector públic i privat en aquesta línia de marca país així com, amb la col·laboració de les institucions que calgui, impulsar aquests 22 projectes.
Augé, que va recordar que la marca s’ha creat “per donar més visibilitat al país” i que permetrà “tenir més èxit a l’hora d’atraure talent, turisme, inversió i de generar un clima de prosperitat”, va explicar que aquest nou organisme serà l’Andorra Better Life Foundation, amb el nom adoptat en anglès perquè “comptem molt amb aquest ciutadà internacional que ens visiti” i “també volem que se’ns conegui, que es conegui el missatge i que es pugui fer en una llengua que parla tothom”.
Un altre dels projectes destacats que es preveu tirar endavant, i que va lligat al finançament d’aquesta fundació, és el de la Promesa del turista internacional en què el visitant es compromet a mantenir i protegir Andorra durant la seva estada. La iniciativa preveu la creació d’una taxa turística, fixada de forma orientativa en 0,20 euros, que es destinarien al finançament de la fundació i dels projectes “que a la vegada han de retroalimentar l’arribada de turistes, inversors i de molt talent”.
I és que un dels objectius de tot plegat, és “poder atraure un target de turisme més elevat”, tal com va destacar Augé, que va insistir que “no volem anar cap a una massificació, sinó que vinguin turistes que apreciïn més els valors del país”.
Entre les propostes apuntades, i al marge de la creació d’un logotip, hi ha també la idea d’introduir al sistema educatiu andorrà un programa d’atenció plena amb l’objectiu que el jovent tingui les eines per ser persones més equilibrades i felices, la creació d’un campus d’estiu perquè joves i adolescents d’altres països experimentin què és viure a Andorra, l’elaboració d’un rànquing per mesurar l’equilibri al món i particularment a Andorra, un kit nadó per als bebès que neixin i explicar als pares que els objectius del projecte de marca són per millorar la vida del seu fill, així com el projecte Manual Digest 2.0 per tal que “les noves generacions interpretin i reescriguin el Manual Digest”. Així mateix, es preveu també continuar l’aposta pels clústers d’esport i benestar així com la celebració d’un esdeveniment anual per fer balanç de la tasca feta.

Dos anys de treballs
Tot i que, com va recordar Augé, ja el 2011 des de la CEA i altres organitzacions empresarials es constatava que hi havia un “desconeixement profund” d’Andorra a l’exterior, no va ser fins a finals del 2016 que la Confederació Empresarial Andorrana va crear una comissió per començar a impulsar un treball a partir dels estudis existents i una recollida de dades. Un cop obtingut el suport del Govern i dels set comuns, però també de tots els grups parlamentaris, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis i l’Empresa Familiar Andorrana, es va crear la Taula Marca Andorra, des d’on es va contactar amb Bloom Consulting per a l’estudi de marca país, el resultat del qual es va presentar ahir al vestíbul del Consell General.

marca Andorra
'Equilibri'
eix central
projectes
22

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte