Diari digital d'Andorra Bondia
Experts forans recomanen potenciar la marca Andorra al mercat global
Experts forans recomanen potenciar la marca Andorra al mercat global

Experts forans recomanen potenciar la marca Andorra al mercat global


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

Que la revolució 4.0 és una realitat ho van constatar la majoria dels 50 ponents que van participar ahir en la primera jornada de la segona edició d’Inntec, Innovation and New Technologies Summit in Andorra, que ha comptat amb 150 assistents. Una revolució que es presenta com un repte per al comerç, sobretot per a l’andorrà, que encara té barreres duaneres que trencar, i també per al turisme, que s’ha de reciclar, vendre més la natura i crear sinergies conjuntes amb destinacions com Barcelona. 
Aquestes van ser algunes de les conclusions extretes de les ponències, que van centrar el matí d’ahir, focalitzades en el sector del comerç i el turisme. Jorge Herrero, cap de màrqueting, innovació i desenvolupament de la plataforma eBay, va explicar les tendències al mercat, i va insistir que el comerç andorrà té “el repte d’adaptar-se sí o sí”, primer trencant les barreres de les duanes que, diu, oferiran un accés més fàcil del petit comerç al mercat global, i ha de sortir a l’exterior “amb el segell d’Andorra i aprofitar-la i exportar aquesta marca”. Aquest comerç global i per Internet podria disminuir el turisme de compres que ve al Principat exclusivament per fer shopping, però Herrero va destacar que, aleshores, hi entra el paper del turisme, que “s’ha de reciclar i potenciar un altre concepte d’atracció, estudiant l’audiència que pugui tenir”.  Entre les tendències, Herrero va destacar l’auge de la intel·ligència artificial, l’auge de la realitat virtual o augmentada i el canvi en la demanda, cap a una fabricació en funció de la demanda i una major sostenibilitat amb l’estalvi amb el mercat de segona mà i l’economia col·laborativa. 
En aquesta línia, també es va pronunciar Jordi William Carnes, de Barcelona Turisme, que va manifestar que “Andorra és coneguda i ja té una marca diferenciada”. En aquest aspecte William va destacar que les distàncies es comencen a mesurar més en temps que en kilòmetres i, per això, la proximitat a un pol d’atracció turística, com és Barcelona, suposa una oportunitat per a Andorra. Segons William, s’haurien de potenciar més sinergies entre les dues destinacions i que “no és antagònic, sinó complementari”. Va manifestar que “s’ha de saber fer, però sumar una realitat urbana amb la natura no és menor”.
Per la seva banda, el ministre  d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, va obrir les jornades presentant el Principat com “un entorn per crear un ecosistema big data i d’innovació”, amb iniciatives com la mobilitat intel·ligent, una plataforma o sistema de pagaments i la fidelització de les compres, així com els projectes que, des de l’OBSA, s’estan impulsant. 

experts
forans
marca Andorra
mercat
global
potenciar
Inntec

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte