L’advocat Manuel Varela, soci del bufet jurídic Lewis Baach, que defensa els interessos dels Cierco als Estats Units, considera insostenible que el secretari d’Estat adjunt dels Estats Units, Conrad Tribble, hagi pogut assegurar a les autoritats andorranes que no hi va haver cap comunicació sobre BPA entre la nota verbal de l’agost del 2014, que es referia a tot el sistema financer andorrà, i el Notice del 10 de març del 2015. “No és aquesta la manera de funcionar dels Estats Units. Si haguessin volgut dir que no hi va haver cap comunicació hauria fet una nota el consolat o ho hauria dit directament el Govern americà. No cal fer-ho a través de tres o quatre parlamentaris andorrans.”
En aquest sentit va insistir que no ajuda a esvair els dubtes “que vingui a Andorra un secretari d’Estat a dir el que sigui en una conversa privada. Emetrà una nota oficial i dirà el que escaigui. Si el Govern americà pretén enviar un missatge és capaç de fer-ho. No ho farà pas a través de tercers i en una reunió privada”. Per l’advocat és clar que “en algun moment abans d’emetre’s la nota del 10 de març sí que hi va haver contactes. El que no sabem és si va ser cinc dies o uns mesos abans”. Alhora va recordar que en el Notice s’agraïa la col·laboració de les autoritats andorranes i s’hi esmentaven tres casos que ja estaven sota control judicial. “La informació que nosaltres tenim és tot el contrari. Sí que hi va haver comunicacions. I va quedar clar amb les declaracions que al seu dia va fer Anton Smith”, en què va dir que havien recorregut al cop de martell perquè Andorra no responia a les demandes.
Per Varela, els dubtes que hi ha sobre el procés “són producte de la manca de transparència del Govern d’Andorra. Si el Govern deixés anar la informació que té, tot seria molt més clar”, al mateix temps que va lamentar no poder accedir a l’auditoria de PwC. “És una cosa humana. Si no expliques tot el que hi ha, si no dónes tota la informació que tens, es creen dubtes.”
El jurista de Lewis Baach també va expressar la seva sorpresa pel fet que l’administració andorrana no vulgui negociar una solució que permeti tancar la crisi i que totes les parts, d’una manera o altra, en surtin ben parades. “Continuar amb el litigi no és bo per a ningú”, va sentenciar Varela.