L’associació Agents i Gestors Immobiliaris d’Andorra (AGIA) va presentar ahir un llibret, editat conjuntament amb BancSabadell, dedicat a les modificacions fetes en la Llei de propietat horitzontal, text aprovat l’any 2004, modificat per l’exministre Jordana i aprovat al mes de novembre pel Consell General.

Segons va indicar el vicepresident d’aquesta associació, Joan Carles Camp, aquestes modificacions fan més fàcil i justa l’aplicació d’aquesta llei, que inicialment generava molts problemes en el col·lectiu immobiliari.
Els tècnics i assessors jurídics de l’associació van explicar als assistents quines són les principals modificacions, i Joan Carles Camp va destacar que la principal està en els canvis duts a terme en les disposicions transitòries. Aquests aspectes permetran agilitar tots els tràmits per adaptar-se a la normativa esmentada.
D’altra banda, el tècnic de l’associació Joan Coll va assenyalar que els propietaris tenen tres anys, a comptar des de l’aprovació de la modificació del text, per dur a terme les variacions necessàries a les seves propietats per adaptar-se a la llei. Camp es va mostrar optimista i va indicar que, donada la situació actual de molts dels immobles, hi haurà un nombre molt reduït d’habitatges que quedaran fora del paraigua de la llei.
Per la seva banda, el ministre d’Ordenament Territorial, Vicenç Alay, va comentar que, tot i que totes les modificacions fetes faciliten, en gran part, l’adaptació a la llei dels immobles, encara hi ha petites variacions per fer, i va prometre dur-les a terme al llarg d’aquest mandat.