El programa europeu d'acceleració d'empreses emergents Andorra Open Valley, impulsat per Creand en col·laboració amb Plug and Play, Setap 365 i Caldea, ha celebrat aquest dimarts el primer 'demo day'. En el transcurs de la jornada, les vuit empreses emergents que prenen part en el projecte han exposat la seva proposta. Tal com explica el director d'Innovació de Creand Crèdit Andorrà, Santiago de Larrea, és la primera vegada que es duu a terme aquesta jornada de demostració del programa d'acceleració de 'start-ups' que es va anunciar al mes de novembre i que és el primer d'empreses europees que es fa a Andorra. "És un programa molt particular perquè el fem en conjunció tres empreses del país, Creand, Setup 365 i Caldea, i ens ajuntem per identificar reptes corporatius i buscar, gràcies al 'partnership' que tenim amb Plug and Play, que és una de les empreses més importants en el món de l'emprenedoria a nivell mundial, 'start-ups que vinguin a resoldre els reptes", ha concretat. En definitiva, el que s'ha fet aquest dimarts és "mostrar tota la feina que han fet les 'start-ups' en col·laboració amb les empreses".
La jornada ha reunit una vuitantena d’assistents incloent representants d’empreses, institucions, inversors i agents de l’ecosistema innovador d’Andorra i de l’entorn pirinenc, ha servit per presentar les solucions desenvolupades per les 'start-ups' que han treballat en col·laboració amb empreses participants per donar resposta a reptes reals de negoci.
El programa ha connectat durant els darrers mesos empreses consolidades i projectes emprenedors per fomentar la innovació aplicada i generar noves oportunitats de cooperació. Les empreses emergents participants (Novem, Doshi, ToumAI, Build38, Wastelocker, TUBR, Graphite Note i Gridbrid) han treballat en àmbits com la millora de processos financers i d’elaboració d’informes, la seguretat i l’autenticació digital per reduir el frau i millorar l’experiència del client, la previsió de demanda, els bessons digitals, la gestió de l’estacionalitat i la inclusió digital.
Larrea ha posat en relleu que s'hagi fet venir empresaris de Noruega, del Regne Unit, de França, d'Estònia o Irlanda, un fet que no és "evident" tenint en compte el desplaçament fins a Andorra i valora que les empreses "que no coneixien el país han quedat supersorpreses de l'ecosistema que tenim".
El responsable d'Innovació de Creand ha recordat que l'Andorra Open Valley és només una de les propostes que impulsa, l'entitat i que també es treballa amb el projecte Enlaira que es dedica a les empreses emergents andorranes. Destaca que les sinergies entre els dos projectes són "molt bones".
Dues experiències
Una de les experiències que s'han mostrat durant la jornada és la de TUBR. En aquest sentit, Dash Tabor ha destacat que tenint en compte que "el turisme aquí és una de les indústries més importants", per a la fidelització "tenir una bona experiència com a client és una de les coses més importants" i també ha posat sobre la taula la importància de poder comptar amb personal en aquest sector. Al seu torn, Martin Feigum Johansen, CEO de Novem, ha presentat una plataforma per treure més profit de la IA en funció de les dades de cada empresa.