L’Empresa Familiar Andorrana (EFA) ha expressat la seva profunda preocupació per la manca de personal i les limitacions de les quotes d'immigració, una problemàtica que afecta especialment els sectors més tradicionals del país. Així ho ha fet palès aquest matí el seu president, Daniel Aristot, en el marc de la presentació del XXVIIè Cicle de l'EFA que tindrà lloc el proper 1 de juliol.
Davant d'aquesta situació laboral tan complexa, l'EFA es manté alineada amb la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), que lidera les negociacions i les demandes sectorials directament amb l'Executiu. Tot i que les polítiques de contractació i immigració es canalitzen oficialment a través de la patronal, l'associació confirma que el malestar i el neguit entre els seus membres són unànimes. Les empreses familiars insisteixen que, a diferència de les noves economies emergents que necessiten menys operaris, el model productiu tradicional del Principat depèn de solucions urgents i alternatives reals per rebre personal de fora.
Ja en d'altres ocasions l'EFA ha advertit que les actuals restriccions per contractar a l'estranger comprometen la viabilitat dels negocis, ja que cap empresa pot sobreviure sense un volum estructural de personal.