Tot i admetre l’existència encara d’una certa “incertesa”, el Fons Monetari Internacional (FMI) ha revisat a l’alça les projeccions de creixement del conjunt de l’economia mundial per a aquest exercici 2026 respecte a les apuntades l’octubre passat, revisió que també afecta positivament Andorra, en considerar que la inversió en tecnologia, el suport monetari i fiscal, les condicions financeres favorables i l’adaptabilitat del sector privat contraresten els canvis a les polítiques comercials.

Així es desprèn si més no de l’actualització de l’informe Perspectives Econòmiques Mundials fet públic aquesta darrera setmana, on l’organisme internacional, que inclou Andorra en el grup d’economies avançades, sense tenir en compte el G-7 ni la zona euro, amb setze països més, apunta que el producte interior brut (PIB) del Principat creixerà un 1,6% l’exercici 2026, dues dècimes més de la previsió de l’informe de l’octubre (1,4%).

Pel que fa a la inflació, i malgrat el repunt registrat el 2025 on es va situar en el 2,7%, l’FMI estima que a finals d’any l’índex de preus al consum se situï ja per sota el 2%, en l’1,8% concretament.

A escala global, l’FMI apunta que l’economia mundial creixerà enguany un 3,3%, una dècima més respecte a la previsió de l’octubre, dècima que perdria l’exercici 2027, on el creixement seria del 3,2%. Així, l’estudi preveu que les economies avançades creixin al tomb de l’1,8% i les economies emergents ho facin lleugerament per sobre el 4%. En el cas dels nostres veïns del sud, el Fons Monetari Internacional situa Espanya com l’economia avançada que més creixerà aquest exercici, un 2,3%, tres dècimes més de la previsió feta a l’octubre.

Tot i la revisió a l’alça, les noves previsions apuntades per l’FMI per a Andorra són, com a mínim pel que fa al PIB, una mica menys optimistes que les previsions fetes pel departament d’Estadística el desembre passat i, quant a la inflació, són lleugerament més pessimistes. I és que tal com es recollia a les previsions macroeconòmiques pel període 2025-2030, el producte interior brut (PIB) real, el que pren com a base els preus d’un any i permet fer una comparació de la producció amb altres períodes de temps, hauria de créixer aquest any un 1,7%, mentre la inflació s’hauria de situar en l’1,6%.