La variació interanual estimada de l'IPC per al mes de juliol s'ha situat en el 4,3%, segons el càlcul de l'indicador avançat fet públic avui pel departament d'Estadística, una previsió que, en cas de confirmar-se, suposaria un increment d'una dècima respecte de l'IPC avaluat durant el mes de juny (4,2%).
Aquest comportament és degut principalment, principalment, al decrement dels preus del grup transport i, en sentit contrari, al comportament del grup de vestit i calçat.
Quant al comportament mensual de l'índex, els preus haurien disminuït un 0,4% quan en el mateix període de l’any anterior ho van fer en un 0,5%. Els grups que més destaquen pel decrement en els seus preus són vestit i calçat, amb una variació mensual del -8,8%, quan fa un any davallava un 11,1%, i
transport, amb una variació mensual del -1,8%, quan el juliol del 2025 pujava un 0,8%. En sentit contrari, el grup habitatge, aigua, gas, electricitat i altres combustibles, registra una variació mensual del 0,7% quan fa un any creixia només el 0,1%.
Pel que fa als països de l'entorn, l'IPC avançat d'Espanya pel juliol se situa en el 3,5%, en cas de confirmar-se, tres dècimes més que la registrada al juny. Per la seva banda, l'índex de preus al consum de França se situa al 2,1%, xifra que, si es confirma, suposaria també un augment de tres dècimes respecte al mes de juny passat.
Cal recordar que aquest indicador avançat es calcula amb un 99% aproximat dels preus del mes de febrer i que per a les sèries encara no enquestades s’utilitza el mateix preu que el mes anterior. Aquest indicador avançat proporciona únicament una informació orientativa, i no ha de coincidir, necessàriament, amb la dada definitiva, que es donarà a conèixer el 17 d'agost vinent.