La variació interanual estimada de l’IPC al mes de setembre és del 6,1% segons el càlcul de l’indicador avançat que avui ha fet públic el departament d'Estadística. Aquest indicador representa un càlcul previ de l’IPC segons el qual, en cas de confirmar-se, augmentaria cinc dècimes respecte a l’IPC avaluat al mes d'agost que va ser del 5,6%.

Estadística detalla que aquest comportament de la inflació seria a causa de l’evolució dels preus del grup transports i, en menor mesura, dels grups béns i serveis diversos i habitatge, aigua, gas, electricitat i altres combustibles. En sentit contrari, destacaria el comportament dels preus dels aliments que aquest mes haurien augmentat menys que al mateix mes de l’any anterior.

Pel que fa a la inflació dels països veïns, l’IPC avançat d’Espanya del mes de setembre se situa al 3,5% que, en cas de confirmar-se, augmentaria nou dècimes respecte a la variació registrada al mes d'agost. L’IPC avançat de França del mes de setembre se situa al 4,9%. En cas de confirmar-se, es mantindria estable respecte a la variació registrada al mes d'agost.

Cal recordar que aquest indicador avançat es calcula amb un 93% aproximat dels preus del mes de setembre i que per a les sèries encara no enquestades s’utilitza el mateix preu que el mes anterior. Aquest indicador avançat proporciona únicament una informació orientativa, i no ha de coincidir, necessàriament, amb la dada definitiva, que es donarà a conèixer el 16 d'octubre.