El servei d'assessorament empresarial de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) ha registrat 180 consultes entre el gener i el setembre de 2026, procedents d’empreses, emprenedors i professionals que han plantejat dubtes relacionats amb la posada en marxa i el desenvolupament de la seva activitat econòmica.
Segons recorden des de l'entitat, es tracta d'un servei que ofereix suport i orientació personalitzada en diferents àmbits de l’activitat econòmica. De fet, està pensat tant per a persones que volen posar en marxa un projecte com per a empreses ja consolidades.
Les qüestions laborals, fiscals i legals han estat el principal motiu de consulta, amb un 33,5% dels casos. Les segueixen les consultes sobre tràmits administratius (22,2%) i les relacionades amb els requisits per iniciar una activitat econòmica (13,2%).
Segons les dades facilitades per la Cambra, la inversió estrangera també té un pes destacat, amb 27 consultes, mentre que 16 demandes han estat vinculades específicament a l’obertura d’un comerç.
D'aquesta manera, "les dades mostren que les principals necessitats d’assessorament se centren en conèixer i complir els requisits legals i administratius, resoldre qüestions fiscals i laborals i facilitar la creació o posada en marxa de noves activitats econòmiques", afegeixen des de l'entitat.