Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment del Simposi de màrqueting d’Andorra, que va tenir lloc ahir.
Un moment del Simposi de màrqueting d’Andorra, que va tenir lloc ahir.

Les comunicacions i la necessitat de visat posen traves al turisme xinès


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

L’oferta d’Andorra encaixa amb les preferències del turista xinès, que es desplaça principalment per les compres, l’esquí i l’spa. Amb tot, l’afluència de visitants d’aquest país requerirà temps, segons Liming Chen, directora d’operacions de Ctrip/Asialink Spain, una plataforma utilitzada pel 80% dels xinesos a l’hora de viatjar. Les principals barreres per al desenvolupament d’aquest mercat són, a banda de la distància, la poca informació disponible sobre el Principat en aquest país, els problemes de transport i les complicacions per obtenir el visat (cal fer-lo a Espanya o França), tenint en compte que no forma part de l’espai de Schengen i que no té aeroport internacional.

Amb tot, Chen remarca que Europa és el tercer destí per al turisme xinès i que està en creixement. De fet, avui només un 10% dels ciutadans té passaport, però la previsió és que el 2015 s’arribi als 220 milions de persones amb aquest document. Per Chen, que va fer aquestes declaracions en el marc del Simposi de màrqueting d’Andorra (SIMA), cal aprofitar els turistes que visiten Barcelona i Madrid per atraure’ls fins a Andorra. En aquest sentit, ja s’ha començat a treballar, en col·laboració amb el Govern, per promocionar el destí al mercat xinès. Això s’ha fet donant informació sobre el Principat i com accedir-hi a través de les xarxes socials i també amb la posada en marxa d’una microsite d’Andorra que permet tenir presència permanent a la plataforma de Ctrip. Un cop resoltes les principals traves que frenen l’afluència d’aquests visitants (i potser també incloent altres formes de pagament com Alipay o WeChat Pay, tenint en compte que una de les principals motivacions són les compres), Chen considera que Andorra no hauria de tenir cap més problema amb aquest mercat, ja que és un destí preparat per acollir turistes d’arreu del món. Aquest és el segon any que l’empresa i el Govern treballen conjuntament. Per obtenir algun resultat, però, s’estima un període més llarg de temps, d’uns tres anys.

La directora d’operacions de Ctrip/Asialink Spain va destacar que el turista xinès gasta més que l’alemany, l’anglès o el francès. La despesa mitjana a nivell mundial a destí es va situar el 2016 en 3.623 dòlars per viatge, mentre que l’any passat, a Espanya, els xinesos van fer una despesa mitjana de 2.500 euros per viatge. Les estades solen estar entre els cinc i el set dies. 

Turisme gastronòmic
Al SIMA també es va parlar de turisme gastronòmic. Esther Garcia, responsable d’Innovació i Competitivitat de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Serveis de Lleida, va exposar el cas de Pirineus Gourmet. Garcia va remarcar que, segons diversos estudis, la gastronomia és un punt clau a l’hora d’elegir un destí en un 40% dels viatgers. Al mateix temps, va remarcar que, a diferència d’anys enrere, en què el que es venia era un producte, ara el que es ven és una experiència (la història del producte o un paisatge relacionat amb el producte, per exemple). És per això que els productors ofereixen activitats paral·leles vinculades, com ara tasts, conferències, concerts o visites guiades. Garcia va destacar com a aspectes positius del turisme gastronòmic el fet que ajuda a desestacionalitzar i deslocalitzar.

Un expert aconsella utilitzar comentaris verificats en la reputació en línia

Daniel García Campos, area manager de Booking Espanya i Andorra, considera un factor “innovador” i “de futur” incloure les puntuacions dels clients en portals de reserves en la classificació hotelera,  ja que la reputació de l’establiment és cada cop més important que les estrelles a l’hora de decidir-se per un allotjament. Amb tot, va aconsellar que, si es tenen en compte aquestes opinions, només s’acceptin els comentaris recollits en plataformes que els verifiquen (és a dir, que s’asseguren que l’autor s’ha allotjat en aquell establiment).

Booking ofereix a Andorra més de 460 allotjaments, dels quals 180 són hotels, fet que suposa 14.000 habitacions. La valoració que fan els clients és alta, de més d’un 8, tot i que si es tenen en compte només les cases rurals i les bordes la nota puja a un 9. Encara que depèn de la ubicació i la temporada, es poden trobar habitacions a Andorra des de 40 euros.

García va remarcar que Andorra està molt ben posicionada en certs segments, com ara la neu, les compres o la natura, on és líder. Amb tot, remarca que sempre hi ha oportunitats, una de les quals seria la innovació (conèixer qui és el client i com es pot fer que la seva experiència sigui millor perquè  esdevingui prescriptor del destí). Això permetria a Andorra seguir creixent en àmbits “fora dels més obvis”. Per altra banda, va remarcar que cada vegada més persones fan les transaccions a través del telèfon mòbil (dos de cada cinc clients realitza les reserves per aquesta via). L’ús de la tecnologia, va dir, permet conèixer més el client i personalitzar els resultats de la cerca segons el seu perfil i les preferències. Així mateix, va destacar que la tendència del viatger va cap a una experiència global. Per això, des de Booking es dona resposta a les necessitats del client des del moment en què està pensant on vol viatjar, passant per la reserva de l’allotjament i les activitats, i la puntuació del destí i com es pot millorar.

comunicacions
visat
turisme xinès
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic