El mes passat es va importar mercaderia per valor de 199,79 milions d’euros, un 18,2% més respecte al juliol de l’any anterior, segons les dades fetes públiques per Estadística, que destaca que l'increment es degut a la variació percentual i absoluta positiva de tots els grups, i especialment el de transport (26,1%), diversos (55,6%), industrial (19,5%) i farmàcia-perfumeria (15,3%).

Si s'observen les dades dels primers set mesos de l'any, en aquest període les importacions han sumat  1.131,18 milions d'euros, un 7,4% més que en el mateix període de l'any anterior. Les importacions industrials (12,5%), d'electrònica (17,6%), de diversos (16,7%) i d'alimentació (6,8%) són els que han tingut un augment més significatiu, mentre que l'únic grup amb variació negativa és l'energia, amb un 3,6%. Pel que fa a l’acumulat dels darrers dotze mesos, les importacions han tingut un valor de 1.916,82 milions d’euros, cosa que suposa una variació percentual del +3,3% respecte a l’acumulat dels darrers dotze mesos del 2024, en què les importacions en valor van ser de 1.854,84 milions d’euros on, novament sense l'energia s'augmenta en un 4,6%. Si bé aquesta torna a ser una de les categories afectades amb un 10,9% menys, també ho són les begudes i el tabac amb el 0,7%. Per contra, la joieria ha augmentat en un 23,3%, seguida dels diversos amb un 13,9%, l'alimentació en un 5% i els transports amb un 2,7%.

Així mateix, el mes passat es va exportar mercaderia per valor de 18,48 milions d’euros, un 5,7% més respecte al mateix mes del 2024. La partida exportada amb una variació percentual positiva i una major variació absoluta més destacada és diversos, amb un augment del 134,1%. Per contra, les partides amb una variació negativa més destacada són alimentació, que davalla un 85,1%, i joieria,q ue cau un 19,4%.

En els set primers mesos de l'any  s'han exportat 113,40 milions d'euros en béns, un 5,1% menys que durant el mateix període de l'any 2024. Això passa perquè en la joieria, vestit i calçat s'ha deixat de facturar entre l'1,6 i els 2,2 milions d'euros (13,1% i 23%, respectivament). Tot i que les begudes i el tabac tornen a patir l'augment més significatiu amb un 39,9%, destaca l'electrònica amb un augment d'1,6 milions d'euros en exportacions (4%). En l’acumulat dels darrers dotze mesos, les exportacions han tingut un valor de 189,43 milions d’euros, amb una variació negativa del 5% respecte al darrer període. Aquí, com en els primers set mesos d'enguany, l'electrònica ha obtingut la major variació absoluta amb 2.819.596 euros en exportacions, un 4,2% més. Finalment, el transport (18,2%) i el vestit i calçat (20,6%) són les categories amb la disminució més significativa.

Importació de carburants
D'altra banda, el mes passat es van importar 12,2 milions de litres de carburants, un 1,8% menys que el juliol de l'any passat. Tot i això, la gasolina sense plom presenta una variació positiva del 9,1%, mentre que el fuel domèstic i el gasoil de locomoció presenten variacions negatives del 6,5% i del 6,1%, respectivament.

Pel que fa a la comparació amb les dades del juny, les importacions pugen un 3,1%. En aquest sentit, la gasolina sense plom i el gasoil de locomoció presenten variacions positives del 15,1% i del 10,5%, respectivament. Pel que fa al fuel domèstic, mostra una baixada del 48,9%.

De gener a juliol d'aquest any, la importació de carburants ha estat de 95,46 milions de litres, la qual cosa suposa un increment de l'1,3% en contraposició al mateix període del 2024. En concret, la importació de fuel domèstic puja un 8,3% i la gasolina sense plom del 4,8%. Per altra banda, el gasoil de locomoció baixa un 3,7%.

Finalment, i pel que fa a les dades acumulades dels darrers dotze mesos, la importació de carburants ha arribat fins als 164,4 milions de litres, cosa que suposa una variació negativa del 0,1% respecte dels 164,54 milions de litres acumulats en el mateix període anterior. En aquest cas, el fuel domèstic i la gasolina sense plom mostren variacions positives del 7,5% i del 3,1%, mentre que el gasoil de locomoció baixa un 5,1%.