Després de les converses mantingudes amb els possibles inversors per al camp de neu d’Ordino-Arcalís, les conselleres de l’oposició, Sandra Tudó i Eva Choy, han mantingut, aquest dijous al matí, una reunió amb la majoria comunal per tal de transmetre els diferents dubtes manifestats per la part inversora un cop efectuat el primer contacte. D'aquesta manera, malgrat precisar que de moment “tot està en una fase molt inicial” i que no es pot desvetllar ni el nom de l’inversor ni més detalls del projecte, ja que s’ha signat un contracte de confidencialitat, Tudó ha assegurat que la primera trobada amb la majoria ha resultat “molt positiva”. Així, la consellera de l’oposició ha explicat que el Comú ha mostrat la seva predisposició per tal d'analitzar "si aquest projecte és viable per a la parròquia” i ha indicat que “ens han obert les portes perquè puguem realitzar una reunió amb el director de l’estació i la part inversora i això és el que farem a partir d’ara”. Per la seva banda, tot i recalcar que ha estat un “primer intercanvi d’impressions”, el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, ha explicat que l’objectiu de la minoria era conèixer fins a quin punt el Comú estava obert a parlar amb possibles inversors i, en aquest sentit, ha recalcat que “per nosaltres no hi ha cap problema, estem disposats a donar la informació i els recursos necessaris perquè es pugui treballar en aquesta qüestió”.
Posar sobre el paper les preguntes que ha manifestat la possible part inversora pel camp de neu d’Ordino-Arcalís i conèixer la predisposició del Comú per treballar conjuntament amb la minoria envers aquest projecte. Aquesta ha estat la finalitat de la reunió que aquest dijous al matí han mantingut les conselleres de l’oposició Sandra Tudó i Eva Choy amb els cònsols de la parròquia. En relació als temes tractats, tot i no poder desvetllar ni el nom dels inversors ni detalls del projecte perquè s’ha signat un contracte de confidencialitat, la consellera de l’oposició, Sandra Tudó, ha explicat que “el que s’ha fet ha estat presentar les preguntes que teníem de la part inversora” i ha celebrat que els cònsols han respost de forma “molt oberta i cordial i hi ha hagut una molt bona entesa”.
Així, Tudó ha comentat que el Comú ha obert les portes del director de l’estació per parlar directament amb la part inversora i, per tant, ha confirmat que el pròxim pas, “sempre que se signi un nou contracte de confidencialitat”, serà mantenir aquesta reunió per començar a embastar aquest projecte. “Si finalment el projecte resulta viable, el Comú també comparteix que aquesta és la línia a seguir”, ha admès.
Per la seva banda, la consellera Eva Choy, ha recordat que “a ningú se li escapa que l’estació d’Arcalís és deficitària i cal injectar diners”, però també ha detallat que la part positiva és que tant des de la minoria com des de la majoria “l’objectiu és remuntar la situació de l’estació”. A més, ha assegurat que si finalment es tira endavant el projecte “es farà un gran treball de presentació”, ja que tal com ha indicat, “aquestes negociacions no es poden fer a porta tancada”. Quant a la posició de la majoria, el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, ha assegurat que la reunió ha servit per fer un primer intercanvi d’impressions i per transmetre a la minoria la voluntat del Comú per treballar conjuntament en aquest projecte. “Posarem tots els recursos necessaris perquè es pugui treballar en aquesta qüestió”, ha assegurat.
Mortés confia a tancar la temporada amb superàvit
Després de ser preguntat sobre el canvi d’estratègia comercial iniciat enguany, que s’ha traduït en una major diferència entre les estacions que s’inclouen dins el paraigües de la marca Vallnord, Mortés ha comentat que la temporada està anant “molt bé”, però no només pel canvi d’estratègia, sinó per altres condicionants com ara “el bon temps i la millora de la conjuntura econòmica”. Així, tot i detallar que s’haurà d’esperar que finalitzi Setmana Santa, Mortés ha avançat que “esperem poder tancar la temporada amb superàvit”.