El primer mes del 2026 s'ha tancat amb un increment de l'ocupació hotelera respecte del mateix període anterior. Concretament, l'ocupació s'ha enfilat fins al 80,52%, una xifra que se situa un 3,21% per sobre de les dades del gener del 2025, quan va ser del 77,31%. Des de la Unió Hotelera d'Andorra (UHA), celebren que aquestes xifres reflecteixen un alt nivell d'activitat i una resposta molt positiva del mercat en un mes clau per al sector.

A més, apunten que a aquests resultats s'hi ha arribat sense haver de sacrificar preus, que en una proporció majoritària han estat més alts que al gener de l'any passat. Aquest resultat, doncs, "confirma el bon ritme d'arribada de visitants, amb caps de setmana que freguen l'ocupació plena, i xifres notables entre setmana, gràcies, sobretot, a una temporada d'esquí molt destacada pels notables gruixos de neu existents".

Tal com s'ha esmentat, les dades mostren una millora significativa respecte al gener del 2025, amb un increment de 3,21 punts percentuals en el nivell d'ocupació. "Aquesta evolució posa de manifest la recuperació sostinguda de la demanda i l'atractiu d'Andorra com a destinació d'hivern", afegeixen.

L'UHA també destaca que aquest bon comportament respon tant a l'oferta turística i hotelera com a l'efecte tractor de la neu, les activitats de muntanya i les compres de període de rebaixes, "que continuen essent elements clau d'atracció".

Caps de setmana i festius

Els caps de setmana del mes de gener han estat "excepcionalment positius", amb ocupacions molt elevades de manera sostinguda. Destaca especialment el cinquè cap de setmana (30-31 de gener), que va assolir una ocupació general del 95,42%, amb puntes del 99,18% al Pas de la Casa i 97,51% a Escaldes-Engordany.

La cinquena setmana completa de gener (26 de gener - 1 de febrer) va registrar un 84,76% d'ocupació general, confirmant la capacitat del mes de gener per mantenir nivells d'activitat molt elevats durant períodes prolongats, més enllà dels caps de setmana.

Durant el gener, apunten, "l'activitat turística s'ha vist reforçada per unes excel·lents condicions de neu i la plena operativitat de les estacions d'esquí". Les nevades constants, que han portat els gruixos de neu a cotes històricament molt altes, han estat el factor principal.

Valoració del sector i perspectives

Amb tot, l'UHA valora molt positivament els resultats del mes de gener, "que confirmen l'excel·lent posicionament de la destinació i permeten afrontar la resta de la temporada d'hivern amb confiança". Les previsions per a la primera setmana de febrer i les reserves 'on the book' per als pròxims mesos, mostren un escenari favorable que requereix mantenir l'esforç en la qualitat del servei i l'atenció al client.

Al mateix temps, l'UHA assenyala l'oportunitat existent, en aquest context de demanda favorable, i un posicionament excel·lent de la destinació turística, "de prendre les mesures necessàries per poder completar les plantilles dels establiments i avançar de forma decidida en l'estabilitat del personal als establiments turístics, garantint així la sostenibilitat i qualitat del servei durant tota la temporada".