MoraBanc s’ha adherit al Pacte Mundial de les Nacions Unides, la principal iniciativa internacional en sostenibilitat corporativa, reafirmant així el seu compromís amb una manera de fer banca responsable, competitiva i alineada amb els grans reptes socials, ambientals i de governança, segons ha anunciat l'entitat.
Amb aquesta adhesió, MoraBanc es compromet a integrar en la seva activitat i estratègia els deu principis del Pacte Mundial en matèria de drets humans, normatives laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció, així com a contribuir als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), amb un enfocament especial en els ODS 5 (igualtat de gènere), ODS 8 (treball digne i creixement econòmic), ODS 13 (acció climàtica) i ODS 17 (aliança per assolir els objectius).
La directora d’ESG de MoraBanc, Mireia Maestre, ha participat aquesta setmana a Madrid a l’assemblea general de la xarxa espanyola del Pacte Mundial i a l’esdeveniment ‘Movers de la Sostenibilidad 2026’ que s’ha fet posteriorment, i que ha reunit més de 300 empreses i organitzacions. Maestre ha destacat que “en l’actual context, la sostenibilitat s’ha d’entendre com un element rellevant per a la competitivitat i la generació de valor a llarg termini”, impulsat des del màxim nivell de les empreses”.
La incorporació al Pacte Mundial reforça el camí que MoraBanc ha desenvolupat en els darrers anys en matèria ESG, amb iniciatives vinculades a la sostenibilitat, el suport a la societat andorrana, la promoció del talent, la igualtat, l’educació financera i una governança responsable. El banc continua avançant en la integració dels criteris ambientals, socials i de bon govern en la seva activitat financera i en la relació amb la clientela, empreses proveïdores, equips professionals i societat.
Llançat l'any 2000, el Pacte Mundial de l'ONU reuneix actualment més de 25.400 entitats adherides a més de 160 països i compta amb 64 xarxes locals. A Espanya, 1.891 organitzacions formen part de la iniciativa, majoritàriament empreses, cosa que situa la xarxa espanyola com la tercera més rellevant del món.