
El catedràtic d’estructura econòmica de l’IQS, Santiago Niño-Becerra, serà aquest vespre a Andorra per presentar el seu nou llibre, Diario de un crash.
L’acte tindrà lloc a les 20.30 hores a la sala de conferències d’AnyósPark. La nova publicació és una selecció dels 2.640 articles que l’economista ha publicat des de l’any 2005 al diari electrònic Lacartadelabolsa.com. En la ponència, l’expert analitzarà la situació econòmica que es viu des d’aquesta data i les perspectives de futur.
Diario de un crash està escrit com un diari personal. Però tot i que cada dia sigui una història diferent i que el lector pugui llegir els capítols per separat, s’ha procurat que el contingut tingui una continuïtat. Al mateix temps, la publicació inclou un pròleg i unes conclusions escrites especialment per a aquest llibre en què l’autor planteja l’estat de la qüestió i cap a on apunta el futur.
Per aquest motiu, en la conferència d’avui, Niño-Becerra analitzarà què ha passat des de l’inici de la crisi. En aquest sentit, l’economista va recordar que “aquesta pel·lícula en què està immers el planeta –és una crisi sistèmica– comença entre el 2005 i el 2006”. Des d’aquesta data, els fets que han passat són força coneguts tot i que, tal com assenyala, encara queden punts per explicar, com per exemple per què no es va acceptar l’oferta que va fer Barclays per comprar Lehman Brothers abans de la fallida. Sobre aquest fet, el
catedràtic va assenyalar que “això suposo que ho sabrem d’aquí uns quaranta anys perquè deu ser una cosa força complicada”. En tot cas, Niño-Becerra va destacar que, a grans trets, “s’entén el que ha passat” des d’aquella data.
La qüestió cabdal per l’expert és “com estem ara, on som ara, quin és l’estat de la qüestió i sobretot cap a on anem”. Aquests temes seran posats sobre la taula pel mateix autor en l’acte organitzat avui pel BONDIA a AnyósPark.
Aquest nou llibre completa el cicle que Niño-Becerra va començar amb El crash del 2010 i va continuar amb Más allá del crash.