Atraure grans competicions internacionals d’e-sports, entitats i empreses del sector. Aquest és el gran objectiu del Pla estratègic d’esports electrònics impulsat per l’executiu i Actua Empresa, amb la participació de la consultora Auren, que ha presentat el secretari d’Estat de Diversificació Econòmica i Innovació, Marc Galabert, davant l’absència de darrera hora del ministre de Presidència, Economia i Empresa, en trobar-se confinat en ser contacte d’un positiu. Jordi Gallardo, però, ha volgut intervenir de forma telemàtica en la presentació, on ha assegurat que el pla situa el país "com a referent internacional" en aquest sector, aspecte que es recollia ja en el full de ruta de l’Horitzó 23, a la vegada que "impulsa Andorra com un hub tecnològic i un destí reconegut per al desenvolupament dels negocis dels esports electrònics".

De fet, com ha explicat Galabert i han coincidit els consultors que han participat en la redacció del pla, amb la implementació d’aquest instrument "Andorra es posicionarà com a capital europea dels esports electrònics”. En aquest sentit, Pilar Sánchez-Bleda, sòcia del departament de Media & Technology d'Auren Espanya, ha destacat la "valentia" d’Andorra per tirar endavant una iniciativa d’aquestes característiques, ja que hi ha algunes regulacions (el Principat és el segon país europeu i el cinquè del món a disposar d’una Llei d’e-sports) però "és la primera vegada que es fa un pla estratègic del sector", mentre que Emilio Hurtado, també d’Auren, ha lloat "l’ambició d’Andorra de voler-se posicionar en una indústria cada dia més potent i posar-se a l’avantguarda de l’entreteniment modern".

El secretari d’Estat de Diversificació Econòmica i Innovació, que ha detallat la gestió del pla que ha qualificat d’"ambiciós però realista", ha explicat que la iniciativa es fonamenta en set gran eixos com són economia i empresa, turisme, competició, educació, infraestructures tecnològiques i informàtiques, l’àmbit legal i, finalment, el de la governança. I que tots ells porten associats una sèrie d’objectius i les accions prioritàries per assolir-los.

Així, Galabert, que ha insistit que més enllà de l’aspecte competitiu el que es pretén és crear un ecosistema d’e-sports que serveixi com a element més de diversificació econòmica, ha situat entre les prioritats la promoció de l’emprenedoria, la creació d’experiències turístiques vinculades als esports electrònics, la generació d’un ecosistema de competicions, la creació d’una base de fans, la sensibilització sobre els e-sports "per desmitificar clixés" així com la  generació d’una educació vinculada als esports electrònics. També es considera prioritari l’impuls de la ciberseguretat, crear organismes gestors dels esports electrònics i fer una regulació laboral.

Un cop elaborat el pla, la voluntat de l’executiu, que ja està treballant en algunes de les mesures com per exemple el desplegament reglamentari de la Llei d’esports electrònics aprovada pel Consell General el 29 d’abril passat, és que es pugui implementar amb certa celeritat. Així, i pel que fa a l’àmbit competitiu, Galabert ha explicat que la "intenció és poder començar a tenir competicions o algun tipus de congrés que pugui atraure l’atenció de l’escena internacional dels esports electrònics abans d’acabar aquest 2021".

Finalitzada la presentació del pla estratègic s'ha celebrat una taula rodona d’experts, moderada pel director general de Global Sportainment, Antoni Lacasa, on s'han abordat els temes clau del sector dels e-sports. Al debat hi han participat Diego Soro, director general de Cream Real Betis, Manel Guerrero, membre de l’Associació Andorrana d’Esports Electrònics i director general de WhatYouPlay, Álvaro González de Buitrago, director general de Team Queso i Roberto Expósito, director general d’Asobu eSports.