Ramaders d’Andorra preveu ingressar per la venda de carn 1,7 milions d’euros el 2026, això és un 9,1% més que l’any passat, quan es van pressupostar uns ingressos d’1,5 milions per aquest concepte. Els ingressos de la societat pública es complementaran amb la venda de pinso, que es preveu contribueixi als comptes de l’entitat amb 573.000 euros, un 6,8% menys que el que es preveia per a l’actual exercici, i per la venda de pells i menuts, que sumaran 5.000 euros, un 3,8% menys que el 2025. Així es desglossa en el projecte de pressupost presentat per Ramaders d’Andorra.
L’apartat d’ingressos es completa amb transferències del Govern per un valor de 65.805 euros, un 2% més del pressupostat per a l’exercici 2025. La voluntat és que els ingressos “permetin cobrir a la vegada les despeses de funcionament (en la mesura que sigui possible) i les diferències de preu derivades de l’oferta i la demanda del mercat”, i que el Govern suvencioni, “parcialment, la remuneració del personal fix”. Així, el pressupost suma 2,3 milions d’euros, el que és un 4,5% més que el del 2025, que ascendeix a 2,2 milions.
Cal detallar que dels 1,7 milions que s’ingressaran per la venda de carn, caldrà pagar-ne més d’1,4 als ramaders per la compra d’aquesta carn. Passa de manera similar amb el pinso, pel qual es preveuen vendes per 573.000 euros i despeses de 495.000.
Ramaders d’Andorra assegura que el pressupost s’ha fet seguint una “política acurada de control i contenció de la despesa, tot i fixant les bases d’una gestió estratègica de la societat marcada per una reflexió sobre el llarg termini”. En aquest sentit, es vol “un desenvolupament equilibrat de la gestió, tot i millorant la qualitat dels productes oferts i les conidcions dels productors”. Així, les despeses de personal s’incrementen un 0,75% i arriben als 231.218 euros, i el consum de béns corrents i serveis suma 2,1 milions, un 6,27% més que el pressupostat per a l’exercici actual.
El capítol d’inversions suma un total de 15.500 euros, 8.000 són per a mobilitari i estris i equipaments per a processos d’informació, i altres 7.500 per una aplicació informàtica que “permetrà la traçabilitat dels lots comercialitzats”.