La presidenta de la nova entitat que uneix les associacions de comerciants de l’avinguda Meritxell, Carlemany i Fener Boulevard, Sònia Yebra, va defensar ahir la marca The Shopping Mile davant les crítiques que han omplert les xarxes socials contra el fet que sigui en anglès. “Tenim clar que hem creat la marca per a una comunicació exterior, per ser un punt de referència del comerç a fora i pensem que en anglès arribarem més lluny”, va al·legar. 

Des que es va presentar la marca, dilluns a la tarda, les xarxes socials s’han col·lapsat de crítiques, la gran majoria enfocades en el fet que des de Turisme s’impulsin totes les iniciatives turístiques en anglès, com també ho ha fet amb l’Andorra Shopping Festival i d’altres. Altres crítiques fan referència al fet que caldria promoure el català com a llengua oficial del Principat. 

Ara per ara, des del nou ens que uneix els comerciants de l’eix central del país, les preocupacions prioritàries són dos. Primera, la celebració, dissabte vinent, de la festa de presentació de la nova marca amb el personatge de Disney Mickey Mouse pels carrers. Assistiran els responsables de les associacions de comerciants, però també els de les corporacions d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany,  i el mateix cap del Govern, Antoni Martí, entre altres membres del Govern. La intenció és fer una desfilada o passejada per tot l’eix central. 

L’altra prioritat de The Shopping Mile és la recerca d’un gestor de l’ens. Segons va explicar ahir Yebra, “hi ha una empresa encarregada en selecció de personal que treballa per buscar un professional format i amb experiència”, i es preveu que es faci la contractació efectiva en un termini d’un mes. Serà l’única persona contractada per la gestió del que vol ser la marca comercial d’Andorra. El gestor s’encarregarà de la programació d’actes i activitats, així com de la comunicació entre la part privada, les associacions de comerciants, i la pública, els dos comuns implicats, així com també amb la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, que hi formen part.

Ara per ara, “la marca apareixerà en banderoles i cartells visuals”, i es preveu que la difusió i publicació a fora es faci amb la col·laboració d’Andorra Turisme. 

Cal remarcar que la creació de The Shopping Mile ha estat una de les accions primordials que figura en el Pla estratègic de turisme de compres que impulsa el ministeri de Turisme i el d’Economia, Competitivitat i Innovació.