Sembla que la reorganització del servei de Tràmits ha de permetre fer passos més decidits de cara a la digitalització però també cap a la descongestió, que bona falta fa, sobretot a l'estiu. Separar l'atenció a particulars de l'atenció a les empreses és una bona decisió que va encaminada a evitar les cues, per exemple, que durant aquest període molts dies es podien observar i que fins i tot arribaven al carrer. En aquest sentit, això pot servir perquè la satisfacció del client-ciutadà pugi de nivell. Una bona pensada que s'ha d'aplicar també als tràmits que han de fer les empreses i que a partir de l'1 de setembre es faran a Prat del Rull. Un espai diferenciat en el qual s'anirà més enllà de revisar si els documents necessaris per realitzar un tràmit s'han emplenat bé i són els que toquen. Segons el ministre de Funció Pública i Transformació Digital, Marc Rossell, el que es farà és acompanyar i ajudar els representants de les empreses que hagin de fer les gestions a immergir-se en el món de la digitalització. I potser n'hi ha que pensaran que la majoria ja ho tenen per la mà, però no és pas així. Són diversos els motius pels quals hom pot estar més o menys familiaritzat amb la tramitació en línia. En qualsevol cas, que hi hagi qui guiï i ajudi és positiu, molt positiu. De fet, segons l'estratègia de digitalització fixada per al 2030, es vol assolir un nivell de maduresa digital avançat perfeccionant i maximitzant el rendiment de les administracions públiques per oferir el millor servei possible a la ciutadania i a les empreses. Iniciatives com la presentada hi ajuden.