La 5a edició de l'Andorra Business Market va ser l'ocasió perquè la ministra d'Economia escenifiqués el compromís del Govern amb la innovació. Perquè l'escenifiqués i perquè el quantifiqués: l'any que ve s'hi destinaran cinc milions d'euros d'inversió pública i l'objectiu és arribar al 8% del PIB els pròxims deu anys, per parlar de tu a tu a les principals potències mundials en aquest àmbit, que són Corea del Sud i Noruega. En aquests cinc milions no s'hi inclouen ni Andorra Recerca i Innovació ni Andorra Business, i no va quedar clar si s'hi compta el futur Centre Andorrà de Tecnologies i Solucions Avançades, enginyós nom per al think tank que s'instal·larà a l'edifici de l'antiga Catsa. Fins aquí, les bones intencions, entre les quals també podem comptar el recent Pla nacional per a la innovació i la diversificació, el mapa d'empreses de l'"ecosistema innovador" i la marca Andorra Altitud, Elevating Innovation. Deixarem de banda la dèria aquesta francament molesta de buscar noms anglòfons per a les entitats de l'àmbit innovador. Però seria altament recomanable que quan el Govern anuncia una inversió tan elevada, sigui en l'àmbit que sigui, baixés al nivell dels fets concrets i anés més enllà dels grans conceptes: estem segurs que la diversificació econòmica és ineludible, que quedar-nos enrere "no és una opció" i que la transformació "requereix temps". Però, de què estem parlant exactament, quan parlem d'"innovació"? A quins projectes concrets, més enllà de les bones paraules –que cada euro públic en mobilitza tres de privats– es destinarà aquest pessic de cinc milions d'euros?