Ho havia anunciat el cònsol major, Sergi González, el desembre de l'any passat i ara serà ja una realitat aquesta tardor, tal com exposa la cònsol menor, Olalla Losada, almenys durant el temps que duri la prova pilot: fer per a vianants la part alta de l'avinguda Meritxell, des de la plaça de la Rotonda fins a la plaça Rebés. Tot el que sigui pacificar el trànsit per allunyar els vehicles de les zones més cèntriques pot suposar una millora substancial en la vida dels ciutadans que, al cap i a la fi, és el que es pretén des de la filosofia que s'aplica a tants àmbits: posar el ciutadà al centre. De fet, els que hi entenen asseguren que les mesures que es prenen de pacificació del trànsit a les zones cèntriques són estratègies per impulsar un canvi cap a ciutats més verdes i sostenibles. Del que es tracta fonamentalment és de reduir el volum dels vehicles, disminuir la severitat dels accidents i protegir les zones residencials del trànsit no desitjat. També es vol garantir la seguretat vial, especialment de vianants i ciclistes, i també reduir la quantitat de soroll i millorar la qualitat de l'aire. Un altre aspecte a tenir en compte és l'afectació per als comerciants. S'ha de suposar que el comú ja els tindrà o potser ja els ha tingut en compte a l'hora de dissenyar i explicar en què consistirà la prova pilot i poder tenir un retorn del que els sembla. En un principi representa que no hi hauria d'haver tanta oposició com quan es va fer per a vianants l'eix central. Però això el temps ho dirà. Sent, a més, una prova pilot hi haurà la possibilitat de millorar i ajustar el projecte.