L’agressió a un conseller durant la Festa del Poble d'Encamp ha de ser el punt d’inflexió definitiu per posar fi a la impunitat d’un grup violent que ha actuat a Encamp, però no només. I no, no parlem només d’un fet aïllat, com trasllada el Comú, sinó d’una colla d'adults joves que van acumulant un historial de baralles gratuïtes. Els seus antecedents a la discoteca Kapital el febrer del 2024 i al Roser d’Ordino demostren que busquen la confrontació per sistema. Emparats en un silenci còmplice? Si fos així s'hauria de trencar immediatament. Massa sovint es treu pit del clima de seguretat que hi ha a Andorra. Però si es vol preservar de debò cal tallar d'arrel aquestes actituds violentes que s'escuden en el perquè sí i en el sense sentit, en el perquè em dona la gana, perquè faig el que vull. I, per desgràcia, que li hagi tocat a un polític pot ajudar a posar el focus per mirar d'esclarir encara amb més força qui hi ha darrere d'aquests fets violents. És urgent que Interior, els comuns i els locals d'oci apliquin vetos de seguretat i el dret d’admissió per expulsar de forma preventiva aquests agressors fitxats de qualsevol festa major, perquè el que fins ara han estat agressions no es transformin en tragèdia irreversible. La seguretat dels ciutadans i el dret a la diversió pacífica han de prevaldre per sobre de tot. La societat ha de rebutjar amb fermesa aquestes actituds i les famílies han d'assumir la seva responsabilitat moral, si fos el cas. També ha de ser prioritari formar en la prevenció i la sensibilització envers aquestes conductes com ha volgut posar de manifest l'Adjra.