La brutal agressió a la Festa del Poble d’Encamp, on una colla de violents va acorralar i apallissar almenys un conseller general i un altre jove, no s'hauria de tornar a repetir. I si desgraciadament no és així, el Govern ha d'aplicar un canvi radical de rumb: cal passar de la tolerància zero a la diligència al quadrat. Necessitem una prevenció real. El que s'ha viscut a Encamp no és la típica picabaralla de festa, és delinqüència pura i dura, i l'alarma social està totalment justificada. Només faltaria. Qui vol ser la víctima propiciatòria d'uns violents que van de cacera? L'argument de la ministra Ester Molné afirmant que no li consta que el dispositiu fos "fluixet" topa amb la crua realitat. Si un grup de brètols pot actuar impunement en ple nucli d'una festa, vol dir que el desplegament va fallar, ni més ni menys. El Govern no pot continuar anant a remolc dels esdeveniments, prometent reforços policials a posteriori quan el dany ja està fet. L'Executiu té l'obligació de garantir la seguretat ciutadana de forma preventiva, i no només reactiva, i els comuns han de responsabilitzar-se de la part que els toca. No podem normalitzar el vandalisme ni carregar la pressió sobre les víctimes demanant-los que avisin abans, si l'Estat no pot blindar l'ordre públic en un dels països suposadament més segurs del món. La Policia ha actuat amb celeritat i ja hi ha dos detinguts, cert, però amb o sense denúncia les agressions s'han de poder investigar perquè són suficientment greus. Calen, doncs, més efectius, fermesa judicial absoluta i cap concessió als violents es diguin com es diguin i siguin d'on siguin.