Uber ha aconseguit el que semblava impossible: que les dues associacions del taxi, Taxistes d'Andorra i Taxistes Interurbans, no només fumin la pipa de la pau sinó que aglutinin esforços per fer front a l'enemic comú, que no és altre que Uber, el líder mundial del sector de vehicles amb conductor (VTC). El desembarcament és imminent, aquest desembre i amb una vintena d'unitats per començar. Tot i el missatge conciliador que els taxistes van manifestar en públic i que, efectivament, Uber ofereix un servei prèmium, la competència que es veuen venir els ha obligat a moure fitxa i la primera concreció del nou context ha sigut la centraleta única. Una fita que fins fa quatre dies era impensable. Doncs ja no, i per obra i gràcia de la companyia ianqui. El secretari d'Estat, que ha exercit de pont entre les dues associacions, insisteix en el mantra que l'arribada d'Uber no és una amenaça sinó una oportunitat per modernitzar el sector, i que el mercar andorrà del taxi, amb un vehicle per cada mil habitants –la tecera part dels països del nostre entorn–, no està encara madur. Veurem si els dos models conviuen pacíficament i si el pastís és efectivament prou gran per a tots, i si n'hi ha prou amb aquest pas històric per resistir l'envestida del gegant del VTC. Perquè el que no ha canviat són les condicoons subjectives que legítimament denunciava el sector: als conductors d'Uber no se'ls exigirà carnet de taxista ni nivell de català específic ni coneixements del territori. Veurem quan dura aquesta pau del taxi.