El Govern posa fil a l'agulla a uns canvis en les línies de transport públic de viatgers que ja tenen a més data, i propera,  el 7 de juliol. Uns canvis qualificats de "segona revolució" pel secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, després de la primera revolució que va suposar la gratuïtat del servei. Algunes d'aquestes transformacions responen a demandes històriques, com ara connectar la vall del Nord amb la vall d’Orient sense passar per Andorra la Vella, que es van tornar a posar sobre la taula en el marc del procés participatiu que es va portar a terme l'any passat per conèixer l'opinió de la ciutadania sobre el transport públic. Un cop feta aquesta consulta, que va involucrar ciutadans i entitats socials i econòmiques, es va optar per encarregar al desembre un estudi d’optimització que s'ha estat treballant des del gener. S'amplia doncs la cobertura de les línies de bus, es redueix el temps en aquells trajectes que van més lluny i es distribueixen millor els usuaris. Caldrà veure com funciona la introducció de totes aquestes novetats i si caldrà fer ajustaments un cop es posin en marxa. També caldrà paciència, perquè tot no pot sortir perfecte des del primer dia, però no hi ha dubte que cal aplaudir la implementació d'aquestes modificacions per millorar el transport públic, els usuaris del qual han crescut exponencialment a partir de la gratuïtat del mateix. En qualsevol cas, la mobilitat és un dels temes que preocupen els ciutadans i amb aquestes mesures s'hi donen solucions. Ara convé seguir treballant en d'altres aspectes d'aquest àmbit.